خلق و خوی(روحیه) و صداقت در گزارش بودجه

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 24

تعداد کلمات : 10000

مجله : Management Accounting Research

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
28 فوریه 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1336 بازدید
79,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:خلق و خوی(روحیه) و  صداقت در گزارش بودجه

چکیده

 در این مقاله ما به بررسی این می‌پردازیم که آیا صداقت گزارش بودجه مدیران به وضعیت خلق و خوی آنها بستگی دارد یا خیر. نتایج حاصل از یک آزمایش نشان می‌دهد که مدیران با خلق و خوی مثبت بودجه خود را صادقانه‌تر از مدیران با خلق و خوی منفی گزارش می‌کنند. با این وجود، دستیابی به حالت خلق و خوی و خلق و خوی خنثی، صداقت را به اندازه کافی افزایش نمی‌دهد تا اثرات یک خلق و خوی منفی را متعادل کند. تئوری اقتضایی لذت جویانه حاکی از آن است که فرایند شناختی زمینه ساز نمایش صداقت بالاتر هنگامی که مدیر در یک خلق و خوی مثبت قرار دارد، ناشی از تمایل مدیر برای حفظ این خلق و خوی با گزارش واقعی‌تر بودجه است. نتایج تجزیه و تحلیل تکمیلی نشان می‌دهد که تأثیر خلق و خوی مدیر بر صداقت در طی چندین دوره گزارش دهی ثابت است. با بررسی سودهای مورد انتظار شرکت، نتایج نشان می‌دهد که قرارداد مبتنی بر این فرض که مدیر صادق است، سودمندتر از قرارداد القا کننده‌ی حقیقت مشتق شده از نظریه اقتصادی است. اگر مدیر خلق و خوی مثبت داشته باشد، این مزیت نسبی به دلیل اثر خلق و خوی روی صداقت افزایش می‌یابد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Mood and honesty in budget reporting

Abstract

 In thispaper, I investigate whether the honesty of managers’ budget reporting depends on the state of their mood. The results from a laboratory experiment demonstrate that managers in a positive mood report their budgets more honestly than managers in a negative mood. Attaining a neutral mood state, however, does not increase honesty sufficiently to balance out the effects of a negative mood state. The hedonic contingency theory suggests that the cognitive process underlying a display of higher honesty when the manager is in a positive mood stems from the manager’s desire to maintain this mood by reporting the budget more truthfully. The results of supplemental analyses show that the effect of the manager’s mood on honesty remains stable over multiple reporting periods. By examining the expected firm profits, I reveal that a contract based on the assumption that a manager will be honest is more beneficial than a truth-inducing contract derived from economic theory. If the manager is in a more positive mood, this relative advantage increases due to the effect of mood on honesty.