طراحی به عنوان یادگیری- یا خلق دانش- مدل SECI

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 17

تعداد کلمات : 4700

مجله : Interactions magazine Volume

انتشار : 2011

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
4 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1180 بازدید
21,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:طراحی به عنوان یادگیری- یا خلق دانش- مدل SECI

 چکیده

هدف این مقاله ایجاد یک مدل ترکیبی از مدیریت کیفیت جامع و مدیریت منابع انسانی به منظور روشن ساختن تأثیر عملکرد بر فعالیت‌های مدیریت دانش (KM) است. تئوری مدیریت دانش به عنوان یک نقطه آغازین برای ایجاد مدل مفهومی ترکیبی در مورد ارتباط عمل می‌کند. بر مبنای پیشینه تئوریک گسترده موجود، سه عملکرد و سه عملکرد در رفتار یک سازمان به منظور آزمایش تأثرات عملیات بر فعالیت‌های مدیریت دانش مطرح شده‌اند. این یافته‌ها مبنایی را برای ایجاد یک مدل پیشرفته و مدیریت دانش فراهم می‌آورند(طراحی به عنوان یادگیری-یا خلق دانش). دستاوردهای عملیاتی این مطالعه می‌تواند برای مدیران تجاری که می‌خواند فعالیت‌های مدیریت دانش را از طریق پیاده سازی وظایف که فعالیت‌های مدیرت دانش را پشتیبانی می کنندريال ارتقاء دهند، قابل استفاده است. این مقاله به وسیله ایجاد یک مدل ترکیبی مدیریت دانش به عنوان یک مثال روش شناسی که می‌تواند برای شناسایی درجه تأثیر HRM و TQM بر فعالیت‌های مدیریت دانش قابل استفاده باشد، سهم قابل توجهی داشته است. سازمان‌ها می‌توانند از این چارچوب به منظور انجام پیش آزمایش‌های اندازه گیری خود و سپس ارزیابی مجدد تأثیرات هر یک از تغییرات مدیریت دانش استفاده نمایند(طراحی به عنوان یادگیری-یا خلق دانش).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Design as Learning— or “Knowledge Creation”—the SECI Model

Abstract

Designers often speak of design as a process. Typically, design thinking leads to design making, which leads to artifacts. Yet the design process also leads to something more—to new knowledge. Thus, we might characterize designing as a form of learning. Curiously, the converse is also true. We might characterize learning as a form of designing. That is, the process of observing, reflecting, and making (and iterating those steps) may aid learning. Several designers and teachers have recognized the link between designing and learning and are bringing designing into curricula not just in college but also in high school and even elementary school. See, for example, a recent New York Times article, “Putting New Tools in Students’ Hands” [1]. I acknowledge framing designing as learning (without providing further explanation) may be little more than trading one black-box process for another, but if we can find robust models of learning, they might prove useful in designing and might suggest ways to improve the design process. The connection between designing and learning was brought into sharp focus for me last summer while editing an article by Maurício Manhães [2], who wrote, “Design and innovation are both knowledge creation processes” [3]. What struck me about Manhães’s  rticle was that he introduced the SECI model of knowledge creation nd explicitly applied it to analyzing and improving the design process. I was further struck by the similarity or even isomorphism of the SECI model and the analysis-synthesis bridge model described in this forum in the March + April 2008 issue [4].

دیدگاهتان را بنویسید