تست، شبیه سازی و طراحی خطوط لوله فراساحلی تحت نیروی محوری فشاری

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 23

تعداد کلمات : 5400

مجله : Marine Structures

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 ژانویه 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1127 بازدید
43,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تست، شبیه سازی و طراحی خطوط لوله فراساحلی تحت نیروی محوری فشاری

 چکیده

پوشش دهی لایه نازکی از فولاد ضد زنگ در خط لوله فولاد کربنی به عنوان یکی از شیوه‌های بازدارندگی خوردگی خط لوله دریایی، طرحی مقرون به صرفه و با دوام بالا ارائه می‌کند. آیین نامه‌های طراحی فعلی EN1993-1-1 و DNV-OS-F101 از اهمیت لوله‌های جداری در ظرفیت مقطع چشم پوشی می‌کنند که ممکن است باعث بروز طراحی ناکارآمد گردد. هدف این مطالعه، ارزیابی برهمکنش و اثر متقابل دو لایه لوله در طول ساخت و توسعه کمانش موضعی لوله جداری پوشش دهی شده تحت فشار است. آزمایش‌هایی به منظور ارزیابی رفتار برهمکنش لوله جداری و لوله بیرونی، از جمله تست‌های اره و تست‌های رینگ اسپلیت انجام شد. متعاقباً مجموعه‌ای از لوله‌های کوتاه تحت نیروی محوری فشاری، با یک دوربین داخلی برای ثبت انقباض چروک‌شدگی لاینر آزمایش شدند. بعد از تست‌ها، مدل‌های عددی توسعه و اعتبارسنجی گردیده و یک سری مطالعات پارامتریک صورت گرفت. نتایج آزمون و FE حاصله به منظور بررسی اجرای مقررات مدون به منظور طراحی لوله‌های تحت فشار استفاده گردید. با در نظر گرفتن اهمیت لوله لاینر و سختی کرنشی مواد روش طراحی پیشرفته روش طراحی پیشرفته استفاده شد. روش پیشنهاد شده دقت پیش‌بینی بهتری را در مورد رفتارهای ساختاری لوله‌های پوشش دهی شده تحت نیروی محوری فشاری در اختیار می‌گذارد(طراحی خطوط لوله فراساحلی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Testing, simulation and design of offshore lined pipes under axial compression

Abstract

 As one of the means to inhibit offshore pipeline corrosion, lining a thin layer of stainless steel within the carbon steel pipeline provides an economical and durable design. Current design codes EN1993-1-1 and DNV–OS–F101 ignore the contribution of the liner pipes towards the crosssection capacity, which might lead to inefficient design. The focus of this study is to investigate the interaction of the two pipe layers arises during manufacture and the development of local buckling of the lined pipe under compression. Experiments to study the interaction behaviour of the liner pipe and the outer pipe, including saw tests and ring-split tests were performed. Then a series of short lined pipes were tested under axial compression, with a built-in camera to capture the development of liner wrinkling. After the tests, numerical models were developed and validated, and a series of parametric studies were conducted. The obtained test and FE results were used to assess the applicability of the codified provisions for the design of lined pipes under compression. Improved design method was developed considering the liner pipe contribution and material strain hardening. The proposed approach provides better prediction accuracies on the structural behaviours of lined pipes under axial compression.