طراحی مفهومی موتورهای القایی ابررسانا

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 21

تعداد کلمات : 3800

مجله : TRANSACTIONS ON APPLIED SUPERCONDUCTIVITY,

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 ژانویه 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1600 بازدید
33,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:طراحی مفهومی موتورهای القایی ابررسانا با استفاده از نوارهای ابررسانای REBa2Cu3Oy برای هواپیماهای الکتریکی

 چکیده  

موتورهای با چگالی توان بالا برای هواپیماهای پیشرانه الکتریکی مورد نیاز است. بالاترین چگالی توان موتور معمولی تاکنون ۵٫۲ کیلووات بر کیلوگرم گزارش شده است. ماشین های دوار ابررسانا به دلیل چگالی جریان زیاد و خاصیت میدان مغناطیسی بزرگ ، توانایی تحقق چگالی توان بالاتر را دارند. در این مطالعه ، موتور القایی با سیم پیچ آرماتور ابررسانای هسته ای هوا به طور مفهومی طراحی شد. دامنه توان خروجی ۳ تا ۶ مگاوات و چگالی توان خروجی بیش از ۲۰ کیلووات بر کیلوگرم بود. ولتاژ آرماتور باید زیر کلاس kV و افت ژول زیر ۱۲۲ کیلووات باشد. بازده هدف بیش از ۹۵٪ بود. طراحی و تجزیه و تحلیل الکترومغناطیسی توسط JMAG De-signer انجام شد. تعداد قطب های مغناطیسی و دمای عملیاتی به ترتیب به عنوان دو قطب و دمای هیدروژن مایع ۲۰ K تنظیم شدند. پارامتر فرکانس قدرت در محدوده ۱۰۰-۲۵۰ هرتز بود. در نتیجه ، هنگامی که فرکانس قدرت ۱۳۰ هرتز بود ، تمام نیازها برآورده می شد. امکان انجام موتور القایی ابررسانای کلاس MW بررسی شد و در نتیجه گیری ، موتور القایی ابررسانا را می توان به سیستم پیشرانه هواپیما اعمال کرد(طراحی مفهومی موتورهای القایی ابررسانا).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Conceptual Design of Superconducting Induction Motors Using REBa2Cu3Oy Superconducting Tapes for Electric Aircraft

Abstract

 High power density motors are required for electric propulsion aircrafts. The highest power density of the conventional motorisreportedas5.2kW/kguptonow.Superconductingrotating machines have a potential to realize higher power density due to its high current density and a large magnetic field property. In this study, the induction motor with air-cored superconducting armature windings was conceptually designed. The output power range was 3 to 6 MW and the output power density aimed to be over 20 kW/kg. The armature voltage should be below kV-class and joule loss below 122 kW. The target efficiency was over 95%. The electromagnetic design and analysis were carried out by JMAG Designer. The number of magnetic poles and operating temperatures were set as two poles and liquid hydrogen temperature of 20 K, respectively. The parameter was power frequency in the range of 100–250 Hz. As a result, all the requirements were satisfied when the power frequency was 130 Hz. The feasibility of the MW-class superconducting induction motor was investigated, and in conclusion, the superconducting induction motor can be applied to the aircraft propulsion system.
دیدگاهتان را بنویسید