تکنیک های کنترل کیفیت مدیران و عملکرد معلمان در مدارس

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 14

تعداد کلمات : 4200

مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
16 مارس 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1224 بازدید
33,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تکنیک های کنترل کیفیت مدیران و عملکرد معلمان در مدارس متوسطه دولتی در ایالت ریورز، نیجریه

 چکیده

  این مطالعه به بررسی تکنیک‌های کنترل کیفیت مدیران و عملکرد معلمان در مدارس متوسطه دولتی در ایالت ریورز پرداخت. طرح اتخاذ شده برای مطالعه طرح همبستگی بود. سه سوال تحقیق و سه فرضیه متناظر مطالعه را هدایت کردند. جمعیت این مطالعه شامل ۹۰۱۱ مدیر و معلم در ۲۶۸ مدرسه متوسطه دولتی در ایالت ریورز بود. نمونه ای متشکل از ۵۲۸ مدیر و معلم با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده برای پژوهش انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده برای گردآوری داده ها «پرسشنامه تکنیک های کنترل کیفیت مدیران» (PQCTQ) و «پرسشنامه عملکرد وظایف معلمان» (TTPQ) بود. روایی صوری و محتوایی ابزارها تضمین شد. پایایی ابزارها با استفاده از آماره آلفای کرونباخ با ضریب پایایی به ترتیب ۸۱/۰ و ۷۹/۰ تعیین شد. پاسخ به سؤالات پژوهش با استفاده از همبستگی لحظه محصول پیرسون و فرضیه ها با آماره آزمون t نمونه مستقل مورد آزمون قرار گرفت. یافته‌های این مطالعه نشان داد که تکنیک‌های کنترل کیفیت مدیران برنامه‌ریزی استراتژیک، مشارکت کارکنان و ارزیابی همتایان به طور قابل‌توجهی با عملکرد معلمان در مدارس متوسطه دولتی در ایالت ریورز مرتبط است. بر اساس یافته‌های مطالعه، از جمله توصیه می‌شود که مدیران باید اطمینان حاصل کنند که برنامه‌هایی که برای معلمان انجام می‌دهند باید شامل آموزش و پرورش معلمان باشد و نه جایگزینی مستقیم آنها.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Principals’ Quality Control Techniques and Teachers’ Task Performance in Public Senior Secondary Schools in Rivers State, Nigeria

Abstract

 The study investigated principals’ quality control techniques and teacher’s task performance in public senior secondary schools in Rivers State. The design adopted for the study was correlational design. Three research questions and three corresponding hypotheses guided the study. The population of the study comprised 9,011 principals and teachers in the 268 public senior secondary schools in Rivers State. A sample of 528 principals and teachers were randomly selected for the study using simple random sampling technique. The instruments used for data collection was titled ‘Principals Quality Control Techniques Questionnaire’ (PQCTQ) and ‘Teachers Task Performance Questionnaire’ (TTPQ). The face and content validities of the instruments were ensured. The reliability of the instruments was determined using Cronbach Alpha statistics yielding reliability co-efficient of 0.81 and 0.79 respectively. Responses to the research questions were analyzed with Pearson Product Moment Correlation, while the hypotheses were tested with independent sample t-test statistics. The findings of the study showed that principals’ quality control techniques of strategic planning, employee involvement and peer review significantly relate to teachers’ task performance in public senior secondary schools in Rivers State. Based on the findings of the study, it was recommended among others that principals should ensure that the plans they make for the teachers should include training and developing the teachers and not outright replacements.