عنوان فارسی مقاله:عملکرد نوآوری و بازاریابی SME در یک اقتصاد نوظهور: اثر تعدیل کننده رهبری تحول گرا
چکیده
هدف این مقاله استفاده از دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) برای بررسی تأثیر رهبری تحول آفرین (TL) بر نوآوری و عملکرد بازاریابی در شرکت های خدمات SME است. این مقاله بیشتر میزان تأثیر رهبری تحول آفرین بر تأثیر نوآوری بر عملکرد بازاریابی و چگونگی مدیریت چنین تاثیری را برای توسعه SME بررسی می کند.
داده های بررسی مقطعی از ۴۳۷ شرکت خدمات SME اقتصاد در حال ظهور با یک بخش خدمات با رشد سریع جمع آوری شده است. روش های کمی که در آن مدل سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) برای آزمایش فرضیه ها استفاده شد. یافته ها حاکی از آن است که نوآوری تأثیر مثبتی بر عملکرد بازاریابی دارد. رهبری تحول آفرین تأثیر تعدیل کننده ای بر رابطه بین نوآوری و عملکرد بازاریابی دارد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که این اثرات در بازار شرکت قوی است. مطالعه حاضر اثر TL را براساس هر رتبه بندی بررسی کرد. بنابراین ، مطالعه تأثیرات TL و سایر متغیرهایی که می توانند توسط پویایی سطح تیم (یا گروه ها) مانند اعتماد به تیم ، خلاقیت تیم و عملکرد نوآورانه تیم در آینده مورد استفاده قرار گیرند ، مفید خواهد بود. برای اینکه SME در اقتصادهای در حال ظهور بسیار رقابتی باشد ، این مطالعه تأثیر نوآوری را بر عملکرد شرکت تعمیق می بخشد و از این رو مدیران / مالکان باید نقش حیاتی رهبری تحول را به عنوان پیش بینی کننده رابطه بین انواع نوآوری و عملکرد بازاریابی در نظر بگیرند. این مطالعه حاضر با ارزیابی یک مدل معتبر که روابط بین رهبری تحول گرا بر نوآوری و عملکرد بازاریابی را همزمان توصیف می کند ، به ادبیات کمک می کند. این اولین مطالعه تجربی است که بر عملکرد بازاریابی SME در مورد انواع نوآوری و عملکرد بازاریابی در یک اقتصاد نوظهور با تأثیر تعدیل شده رهبری تحول گرا تمرکز دارد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.