راهبرد عملیات پل زنی اتوبوس انعطاف‌پذیر براساس طرح

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 41

تعداد کلمات : 10500

مجله : Transportation Research Part C

انتشار : 2018

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
14 آگوست 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1290 بازدید
120,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:راهبرد عملیات پل زنی اتوبوس انعطاف‌پذیر براساس طرح

 چکیده

پل زنی اتوبوس به شکل وسیعی برای پل زنی ایستگاه های متاثر از خرابی مترو استفاده می شود به گونه ای که مسافران سرگردان قادر باشند به سفر خود ادامه دهند. فرض تحقیقات پیشین اغلب این است که اتوبوس به طور منحصر به فرد در یک مسیر پل با فرکانس معین عمل می کند، که انعطاف‌پذیری خدمات را محدود می‌کند و کارایی عملیاتی را کاهش می‌دهد. ما راهبردی را پیشنهاد می‌کنیم تا به اتوبوس‌ها دستور دهیم در مسیرهای پل از پیش تعریف‌شده پس از ارسال از انبارها، کار کنند. اتوبوس ها اجازه دارند به صورت انعطاف پذیر در مسیرهای پل های مختلف خدمات رسانی کنند. هر اتوبوس بر مبنای پلان پل‌سازی فعالیت می‌کند که ایستگاه‌ها را به‌جای فرکانس‌های مسیر، به ترتیب فهرست می‌کند. یک مدل دو فازی به منظور بهینه‌سازی طرح‌های پل‌سازی و تخصیص آن‌ها به اتوبوس‌ها با اهدافی که اولویت‌های عملیاتی را بین حداقل سازی زمان پل‌سازی اتوبوس و کاهش تأخیر مسافران متعادل می‌کند، توسعه داده شده است. یک الگوریتم اکتشافی مبتنی بر قانون وزن کوتاه‌ترین زمان پردازش (WSPT) به منظور حل مدل پیشنهاد شده ارایه گردیده است. مدل توسعه‌یافته بیشتر در یک چارچوب افق متحرک لحاظ شده است تا ورود مسافران پویا را در طول دوره اختلال مدیریت کند. کارایی راهبرد پیشنهادی در مقایسه با راهبرد های جایگزین در مطالعات موردی در دنیای واقعی نشان داده شده است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Plan-based flexible bus bridging operation strategy

Abstract

 Bus bridging has been widely used to connect stations affected by metro disruptions such that stranded passengers could resume their journeys. Previous studies generally assumed that a bus operates exclusively on one bridging route with given frequency, which limits the service flexibility and reduce the operational efficiency. We propose a strategy to instruct buses to operate on predefined bridging routes once they are dispatched from depots. Buses are allowed to flexibly serve different bridging routes. Each bus operates based on a bridging plan that lists the stations to serve in sequence instead of route frequencies. A two-stage model is developed to optimize the bridging plans and their assignments to buses with the objectives that balance the operational priorities between minimizing bus bridging time and reducing passenger delay. A Weight Shortest Processing Time first (WSPT) rule based heuristic algorithm is developed to solve the proposed model. The developed model is further incorporated in a rolling horizon framework to handle dynamic passenger arrivals during the disruption period. The effectiveness of the proposed strategy is demonstrated in comparison with alternative strategies in real-world case studies.