فرهنگ تحصیلی و آزادی(رستگاری): تاریخ شفاهی زندگی زنان روما در سیستم آموزشی اسپانیا

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 12

تعداد کلمات : 4800

مجله : Social and Behavioral Sciences

انتشار : 2017

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
18 دسامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1126 بازدید
18,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:فرهنگ تحصیلی و آزادی(رستگاری): تاریخ شفاهی زندگی زنان روما در سیستم آموزشی اسپانیا

 چکیده

  غلبه بر نابرابری های اجتماعی و تحصیلی در مدارس دولتی همچنان برای جمعیت های آسیب پذیر، به ویژه زنان و نوجوانان رومی، ضروری است. در این مقاله به موضوع میزان ترک تحصیل زودهنگام دختران روما در دوره متوسطه و همچنین آسیب پذیری آنها در این مرحله می پردازیم. دو زن رومی که به عنوان میانجی در مدارس دولتی کار می کردند در یک مطالعه روایی-بیوگرافیک شرکت کردند. تاریخ شفاهی آنها به ما این امکان را داده است که به جزئیات زندگی آنها و نوجوانان در مدارس دولتی ، و همچنین چگونگی انعکاس و ساختن هویت خود را از محیط خانه و مدرسه خود بپردازیم. این تاریخ‌های شفاهی (یا روایت‌های شخصی) ما را به مبارزه آنها برای رهایی از نقش‌های جنسیتی ، برخلاف دیدگاهی که در تخیلی غالب، ایستا، همگن و کلیشه‌ای درباره زنان روما یافت می‌شود نزدیک‌تر می‌کند. نتایج تحلیل انتقادی این تاریخ‌های شفاهی نیاز به تغییر فرهنگ آکادمیک انضباطی مبتنی بر تفکیک، تلاش فردی، مشارکت اندک از جامعه و عدم شناسایی، به فرهنگ آکادمیک مبتنی بر جامعه از بازتوزیع را نشان می‌دهد. تحصیل در زندگی دختران روما به عنوان ابزاری ضروری برای رهایی بدون به خطر انداختن پذیرش آنها در جامعه روما مطرح می شود(فرهنگ تحصیلی و آزادی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Academic Culture and Emancipation: Oral Histories of the Lives ofRoma Women in the Spanish Education System

Abstract

 Overcoming social and academic inequalities in public schools continues to be necessary for vulnerable populations, particularly Roma women and adolescents. In this paper, we consider the issue of early dropout rates for Roma girls in secondary education, as well as their vulnerability at this stage. Two Roma women working as mediators in public schools paticipated in a narrativebiographical study. Their oral histories have allowed us to delve into the particularities of their lives and the lives of adolescents in public schools, as well as how they reflect on and construct their own identities from their home and school environments. These oral histories (or personal narratives) bring us closer to their struggle for emancipation from gender roles, in contrast to the vision found in the dominant,static, homogenized and clichéd imaginary about Roma women. The results of the critical analysis of these oral histories suggest the need to shift from a disciplinarian academic culture based on segregation, individual effort, little participation from the community and the absence of recognition, to a community-based academic culture of redistribution, in which schooling becomes relevant in the lives of Roma girls as a necessary tool for emancipation without jeopardizing theiracceptance in the Roma community.