عنوان فارسی مقاله:فرهنگ تحصیلی و آزادی(رستگاری): تاریخ شفاهی زندگی زنان روما در سیستم آموزشی اسپانیا
چکیده
غلبه بر نابرابری های اجتماعی و تحصیلی در مدارس دولتی همچنان برای جمعیت های آسیب پذیر، به ویژه زنان و نوجوانان رومی، ضروری است. در این مقاله به موضوع میزان ترک تحصیل زودهنگام دختران روما در دوره متوسطه و همچنین آسیب پذیری آنها در این مرحله می پردازیم. دو زن رومی که به عنوان میانجی در مدارس دولتی کار می کردند در یک مطالعه روایی-بیوگرافیک شرکت کردند. تاریخ شفاهی آنها به ما این امکان را داده است که به جزئیات زندگی آنها و نوجوانان در مدارس دولتی ، و همچنین چگونگی انعکاس و ساختن هویت خود را از محیط خانه و مدرسه خود بپردازیم. این تاریخهای شفاهی (یا روایتهای شخصی) ما را به مبارزه آنها برای رهایی از نقشهای جنسیتی ، برخلاف دیدگاهی که در تخیلی غالب، ایستا، همگن و کلیشهای درباره زنان روما یافت میشود نزدیکتر میکند. نتایج تحلیل انتقادی این تاریخهای شفاهی نیاز به تغییر فرهنگ آکادمیک انضباطی مبتنی بر تفکیک، تلاش فردی، مشارکت اندک از جامعه و عدم شناسایی، به فرهنگ آکادمیک مبتنی بر جامعه از بازتوزیع را نشان میدهد. تحصیل در زندگی دختران روما به عنوان ابزاری ضروری برای رهایی بدون به خطر انداختن پذیرش آنها در جامعه روما مطرح می شود(فرهنگ تحصیلی و آزادی).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.