ارزیابی قابلیت پذیرش و سازوکارهای یادگیری و آموزش رابطه محور به عنوان عوامل بهبود کارآیی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 24

تعداد کلمات : 8700

مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT

انتشار : 2017

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
29 آگوست 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1164 بازدید
75,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:ارزیابی قابلیت پذیرش و سازوکارهای یادگیری و آموزش رابطه محور به عنوان عوامل بهبود کارآیی اختراع و نوآوری زیست محیطی

 چکیده

پیش زمینه وهدف: این تحقیق به دنبال تشریح شیوه اثر گذاری عوامل دانش محور داخلی و خارجی بر کارایی اختراع ونوآوری زیست محیطی شرکتها است. در مرحله بعدی، هدف این تحقیق تشریح ارتباط بین قابلیت پذیرش (عامل درونی)، یادگیری رابطه محور (عامل بیرونی) و کارایی نوآوری زیست محیطی است. موادو روش‌ها: مطالعه حاضر در بر گیرنده نمونه شامل ۱۱۲ شرکت مربوط به تولید قطعات یدکی خودرو ACMS در اسپانیا بوده و از مدل سازی مسیر حداقل مربعات جزیی جهت آزمون فرضیات استفاده می‌کند. یافته‌ها: طبق یافته‌های آزمایشی، قابلیت پذیرش و یادگیری رابطه محور تأثیر مثبت روی عامل وابسته داشته و یادگیری رابطه محور عامل واسطه‌ای رابطه قابلیت پذیرش و کارایی اختراع سبزاست. محدودیت پژوهش: محدودیت‌هایی در خصوص ACMS و محیط جغرافیایی وجوددارد. لذا پژوهشگران باید در حین تعمیم یافته‌ها به سناریوها، روند احتیاطی پیش بگیرند. اثرات عملی: روسا باید وقت و پول بیشتری را صرف بهبود قابلیت پذیرش مانند ابزار راهبردی برای ایجاد دانش جدید و بهبودکارایی نواوری اختراع در صنایع ساختو ساز کنند. اثر اجتماعی: این تحقیق در صدد توانمند سازی تصمیم گیرندگان جهت بهبود سازوکارهای یادگیری رابطه محور با ذی نفعان و جمعاوری داده‌ها و دانش است. اصلیت مطالعه: مطالعه حاضر بیان می‌کند که یادگیری رابطه محور نقش میانجی در ارتباط میان قابلیت پذیرش و کارایی اختراع سبز دارد(قابلیت پذیرش و سازوکارهای یادگیری).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Absorptive capacity and relationship learning mechanisms as complementary drivers of green innovation performance

Abstract

 Purpose – This paper aims to explore in depth how internal and external knowledge-based drivers actually affect the firms’ green innovation performance. Subsequently, this study analyzes the relationships between absorptive capacity (internal knowledge-based driver), relationship learning (external knowledge-based driver) and green innovation performance. Design/methodology/approach – This study relies on a sample of 112 firms belonging to the Spanish automotive components manufacturing sector (ACMS) and uses partial least squares path modeling to test the hypotheses proposed. Findings – The empirical results show that both absorptive capacity and relationship learning exert a significant positive effect on the dependent variable and that relationship learning moderates the link between absorptive capacity and green innovation performance. Research limitations/implications – This paper presents some limitations with respect to the particular sector (i.e. the ACMS) and geographical context (Spain). For this reason, researchers must be thoughtful while generalizing these results to distinct scenarios. Practical implications – Managers should devote more time and resources to reinforce their absorptive capacity as an important strategic tool to generate new knowledge and hence foster green innovation performance in manufacturing industries. Social implications – The paper shows the importance of encouraging decision-makers to cultivate and rely on relationship learning mechanisms with their main stakeholders and to acquire the necessary information and knowledge that might be valuable in the maturity of green innovations. Originality/value – This study proposes that relationship learning plays a moderating role in the relationship between absorptive capacity and green innovation performance.