قربانی شدن قلدری سایبری، رفتارهای کاری غیرمولد و هوش هیجانی در محل کار

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 14

تعداد کلمات : 5000

مجله : Social and Behavioral Sciences

انتشار : 2016

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
27 دسامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1090 بازدید
28,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:قربانی شدن قلدری سایبری، رفتارهای کاری غیرمولد و هوش هیجانی در محل کار

 چکیده

  آزار و اذیت سایبری به عنوان یک مفهوم جدید و پرسشگر، محققان بسیاری را از رشته های مختلف به خود جذب کرده است. با این حال، زمینه خاصی از مفهوم آزار سایبری، مزاحمت سایبری در محل کار و تأثیر آن بر رفتارهای کارکنان به ندرت در ادبیات گزارش شده است. با پرداختن به این شکاف خاص در ادبیات، ما یک مدل مفهومی ایجاد می‌کنیم که رابطه بین آزار و اذیت سایبری در محل کار و رفتارهای کاری غیرمولد (CWBs) و نقش هوش هیجانی کارکنان در این رابطه را در بر می‌گیرد. این مطالعه به سه طریق به منابع کمک می کند. اول، چارچوب نظری پیشنهادی، اثرات آزار سایبری در محل کار را بر CWBs کارکنان (یعنی CWB نسبت به مردم (CWB-P) و CWB نسبت به سازمان (CWB-O)) برجسته می‌کند. از این رو، تمرکز بر تمایز آزار و اذیت سایبری در محل کار از سایر انواع مزاحمت سایبری و ایجاد یک پس‌زمینه نظری برای رابطه مزاحمت سایبری در محل کار و متغیرهای CWB است. دوم، بر اساس مدل وانگ و لاو، این مطالعه با هدف ارزیابی نقش احتمالی هوش هیجانی در حذف رفتارهای نامطلوب در محل کار انجام شده است. بنابراین ما پیشنهاد می‌کنیم که داشتن درجه بالایی از هوش هیجانی (EI) به کارکنان این توانایی را می‌دهد تا با استرس‌های محیط کار بهتر مدیریت کنند. سوم، این تحقیق ادبیات رفتار سازمانی را با ادبیات هوش هیجانی از طریق ارائه یک چارچوب نظری ادغام می کند که در آن هوش هیجانی کارکنان فرآیندی است متشکل از ۱) ارزیابی هیجان دیگران، ۲) استفاده از احساسات، ۳) ارزیابی خود هیجانی، و ۴٫ ) تنظیم احساسات که به آنها اجازه می دهد با زورگویی سایبری به عنوان یک رفتار سازمانی منفی مقابله کنند(قربانی شدن قلدری سایبری).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title:Cyberbullying victimization, counterproductive work behaviours and emotional intelligence at workplace

Abstract

 As a new and inquiring concept, cyberbullying has attracted many researchers from a variety of disciplines. However, a specific context of the cyberbullying concept, workplace cyberbullying and its impact on employees’ behaviors has rarely been theoretically reported in the literature. Addressing this particular gap in the literature, we develop a conceptual model encapsulating the relationship between workplace cyberbullying and counterproductive work behaviors (CWBs) and the role of employees’ emotional intelligence on this relationship in particular. This study contributes to the literature in three ways. First, the theoretical framework proposed highlights the effects of workplace cyberbullying on employees’ CWBs (i.e. CWB towards people (CWB-P) and CWB towards organization (CWB-O)). Hence the focus is, on distinguishing workplace cyberbullying from other cyberbullying types, and building a theoretical background for the relationship of workplace cyberbullying and CWBs variables. Second, based on Wong and Law's model this study aims to assess the possible role of emotional intelligence to eliminate undesirable behaviors at work. Thus we propose that having a high degree of emotional intelligence (EI) gives the employees the ability to handle workplace stressors better. Third, this research integrates organizational behavior literature to the emotional intelligence literature through offering a theoretical framework where employees’ emotional intelligence is a process consisting of 1) others’ emotion appraisal, 2) use of emotion, 3) self-emotion appraisal, and 4) regulation of emotion which allow them to deal with cyberbullying as a negative organizational behavior.