بررسی ویژگی‌های انتشار آلودگی و ترسیب کربن بر روی مبدل کاتالیستی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 18

تعداد کلمات : 3400

مجله : Atmospheric Environment

انتشار : 2002

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
21 سپتامبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1900 بازدید
27,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی ویژگی‌های انتشار آلودگی و ترسیب کربن بر روی مبدل کاتالیستی مونولیت موتورسیکلت با استفاده از سوخت‌های مختلف

 چکیده  

 اثرات گازوییل ترکیب شده با MTBE- و سوخت ترکیبی گازوییل-اتانول ۱۰ درصد بر روی تبدیلات HC-CO- و نیتروز اکسید در مبدل‌های کاتالیستی بررسی شد. دو موتور موتور سیکلت ۴ اگزوزه با مبدل‌های کاتالیز گر سه راهه استفاده شده و انتشار آلاینده‌ها بر اساس چرخه ازمایشی ECE-40 اندازه گیری شد. نتایج نشان می‌دهد که اثر E10 بر روی تبدیل کاتالیستی اهمیت کم‌تری در مراحل آسیاب در مقایسه با گازوییل ترکیب شده با MTBE، دارد که تبدیل کاتالیستی برای E10 در نقطه ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد. اطلاعات رسوب کربن در جهت شعاع دو مبدل کاتالیستی اگزوز مونولیت توسط SEM, EPMA, XPS, TG–DTA و ftir بعذد از برنامه ۱۰۰۰۰ کیلومتری مطاللعه شد. نتایج نشان می‌دهد که رسوب کربن در مرکز مبدل رخ می‌دهد و به تدریج به سمت حاشیه‌ها می‌رود. گونه‌های کربن دار در شکل CxHy می‌باشند و این در صورتی است که سوخت وسیله نقلیه دارای ترکیب MTBE باشد در حالی که گونه‌های برای E10 برابر با CxHyO می‌باشند. اکثریت گونه‌های کربن دار بر روی فلزات ارزشمند PM رسوب می‌کنند. به علاوه، حلقه‌های آروماتیک، گروه‌های الکیل و محصولات اکسیداسیون جزیی در رسوب کربناته یافت می‌شود(مبدل کاتالیستی مونولیت موتورسیکلت).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The investigation of emission characteristics and carbon deposition over motorcycle monolith catalytic converter using different fuels

Abstract

 The effects of MTBE-blended gasoline and 10% (v/v) ethanol–gasoline blended fuel (E10) on HC, CO and NOx conversions over catalytic converters were investigated. Two 4-stroke motorcycle engines outfitted with typical three-way catalytic converters were used and regulated emissions were measured according to ECE-40 test cycle. The results show that the influence of E10 on the catalytic conversion is less significant at grinding stages, compared with that of MTBEblended gasoline, the catalytic conversion, however, decreases remarkably for E10 at the point of 10 000 km. The carbon deposition information in the direction of the radius of two used monolith exhaust catalytic converters was studied by SEM, EPMA, XPS, TG–DTA and FTIR after a 10 000 km test program. The results indicate that carbon deposition occurs first at the center of a converter, gradually extending to its edge. The carbonaceous species are in the form of CxHy if the vehicle is fueled with MTBE-blended gasoline, whereas the carbonaceous species are CxHyO for E10. The majority of the carbonaceous species are deposited on the precious metal (PM) sites. Further, aromatic rings, alkyl groups and their partial oxidation products are found in the carbonaceous deposit.
دیدگاهتان را بنویسید