عنوان فارسی مقاله:بررسی ویژگیهای انتشار آلودگی و ترسیب کربن بر روی مبدل کاتالیستی مونولیت موتورسیکلت با استفاده از سوختهای مختلف
چکیده
اثرات گازوییل ترکیب شده با MTBE- و سوخت ترکیبی گازوییل-اتانول ۱۰ درصد بر روی تبدیلات HC-CO- و نیتروز اکسید در مبدلهای کاتالیستی بررسی شد. دو موتور موتور سیکلت ۴ اگزوزه با مبدلهای کاتالیز گر سه راهه استفاده شده و انتشار آلایندهها بر اساس چرخه ازمایشی ECE-40 اندازه گیری شد. نتایج نشان میدهد که اثر E10 بر روی تبدیل کاتالیستی اهمیت کمتری در مراحل آسیاب در مقایسه با گازوییل ترکیب شده با MTBE، دارد که تبدیل کاتالیستی برای E10 در نقطه ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر کاهش مییابد. اطلاعات رسوب کربن در جهت شعاع دو مبدل کاتالیستی اگزوز مونولیت توسط SEM, EPMA, XPS, TG–DTA و ftir بعذد از برنامه ۱۰۰۰۰ کیلومتری مطاللعه شد. نتایج نشان میدهد که رسوب کربن در مرکز مبدل رخ میدهد و به تدریج به سمت حاشیهها میرود. گونههای کربن دار در شکل CxHy میباشند و این در صورتی است که سوخت وسیله نقلیه دارای ترکیب MTBE باشد در حالی که گونههای برای E10 برابر با CxHyO میباشند. اکثریت گونههای کربن دار بر روی فلزات ارزشمند PM رسوب میکنند. به علاوه، حلقههای آروماتیک، گروههای الکیل و محصولات اکسیداسیون جزیی در رسوب کربناته یافت میشود(مبدل کاتالیستی مونولیت موتورسیکلت).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.