رفتار منطقی افراد در یک سیستم تجارت الکترونیک

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 19

تعداد کلمات : 7000

مجله : Operations Research Perspectives

انتشار : 2018

:

:

:

:

:

تاریخ انتشار
19 دسامبر 2019
دسته بندی
تعداد بازدیدها
826 بازدید
20,000 تومان

عنوان فارسی مقاله: مدل‌سازی رفتار منطقی افراد در یک سیستم تجارت الکترونیک

چکیده

با افزایش محبوبیت سیستم‌های تجارت الکترونیک، معاملات تجاری بیشتر و بیشتر تکرار می‌شوند. چنین معاملاتی مستقیم نیستند اما میانجیگری کرده و به‌ویژه در صورت شکست یک معامله خریدار را در موقعیت ضعف نسبت به فروشنده قرار می‌دهند. بررسی مقالات نشان می‌دهد که اعتبار می‌تواند نقش مهمی را در کاهش ریسک‌های خریدار در محیط تجارت الکترونیکی فعلی ایفا کند(مدل‌سازی رفتار منطقی افراد). یک سیستم مدیریت اعتبار آنلاین (RMS) اعتباری که از عقاید یا نظریات به دست آمده و به‌طور کلی در مورد شخص یا چیزی است را حفظ کرده و می‌تواند پایایی معاملاتی که در سیستم تجارت الکترونیکی رخ می‌دهد را تضمین کند. با وجود اینکه مؤلفه اصلی RMS – تعامل بین فروشنده و خریدار- یک زمینه کلاسیک از کاربردهای نظریه بازی (GT) است، استفاده از یک روش GT در این زمینه کاملاً محدود است و این احتمالاً به دلیل پیچیدگی راه حل آن است. یک روش برای مقابله با این پیچیدگی، استفاده از قابلیت رویکرد شبیه‌سازی مبتنی بر عامل (ABS) است. در این مقاله، یک مدل ترکیبی GT و ABS برای تجزیه‌وتحلیل یک سیستم تجارت الکترونیک ارائه می‌کنیم که در آن یک سیستم اعتبار متمرکز توسط شخص ثالث مورد اعتماد نگهداری می‌شود. ما یک تجزیه‌وتحلیل جامع کمی برای ارزیابی مدل پیشنهادی را گزارش کرده و تأثیر مجموعه‌ای از سیاست‌های خریداران و فروشندگان در رفتار سیستم تجارت الکترونیکی را ارزیابی می‌کنیم

 

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات فناوری اطلاعات ملاحظه کنید.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Modeling the rational behavior of individuals on an e-commerce system

Abstract: 

With the increasing popularity of e-commerce systems, commercial transactions are becoming more and more frequent. Such transactions are not direct but mediated, putting the buyer in a position of weakness with respect to the seller, especially in the case of a failure of a transaction. The literature showed that the reputation can play an important role to reduce the risks of the buyer in the current e-commerce environment. An online reputation management system (RMS) maintains the reputation, made of beliefs and/or opinions, that are generally held about someone or something, and it can guarantee the reliability of the transactions that take place in an e-commerce system. Despite of the fact that the basic element of a RMS – the interaction between the seller and the buyer – is a classical field of application of the Game Theory (GT) methodologies, the use of a GT approach in this context seems quite limited and this is probably due to its solution complexity. A way to deal with such a complexity is by exploiting the capability of the agent based simulation (ABS) approach. In this paper, we propose a hybrid GT and ABS model for the analysis of an e-commerce system in which a centralized reputation system is maintained by a trusted third party. We report an extensive quantitative analysis in order to validate the proposed model, and to evaluate the impact of a set of buyers’ and sellers’ policies on the behavior of the ecommerce system.
دیدگاهتان را بنویسید