دیماتل فازی در مدل سازی ارتباطات علت و معلولی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 60

تعداد کلمات : 8700

مجله : Journal of Hospitality and Tourism Management

انتشار : 2018

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
29 آگوست 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1099 بازدید
90,000 تومان

عنوان فارسی مقاله: آیا دیماتل فازی در مدل سازی ارتباطات علت و معلولی متغیرهای رفتار سازمانی شهروندی در بخش هتل داری در فیلیپین کاربرد دارد یا خیر؟

 چکیده

 متغیرهای مؤثر بر رفتار شهروندی سازمانی در بخش هتل داری و ارتباطات علت و معلولی معلولی بین آن‌ها دراین مطالعه بررسی گردید. یک نظرسنجی از متخصصان هتل هاو غذاخوری‌ها در فیلیپین انجام شد و از آن‌ها خواسته شد تا عوامل مؤثر بر رفتار شهروندی سازمانی را بیان کنند. نتایج نشان داد که تعهد سازمانی موثرترین متغیر برای شناخت روابط علت ومعلولی است. در عین حال، موثرترین عامل با درجه علت و معلولیت بالا، شیوه‌های منابع انسانی بود. سپس، رضایت شغلی و اثرات متقابل کارکنان بالاترین اثر را داشت و نشان داد که متغیرها همبسته هستند. این نتایج به تصمیم گیری تخصیص منابع، بررسی کارکرد کارمندان و ارائه استراتژی منابع انسانی کمک می‌کند(مدل سازی ارتباطات علت و معلولی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Using fuzzy DEMATEL in modeling the causal relationships of the antecedents of organizational citizenship behavior (OCB) in the hospitality industry: A case study in the Philippines

Abstract

 This paper attempts to identify the antecedents of organizational citizenship behavior (OCB) in the hospitality industry and to determine their causal relationships. As a case study, experts with key positions in top hotels and restaurants in Cebu, Philippines were asked to identify the OCB antecedents they observe and experience in practice. Using fuzzy DEMATEL to understand the causal relationships with imprecise information, organizational commitment emerged as the most prominent antecedent with the highest number of impact, both given and received. Furthermore, human resource practices appeared as the most influential antecedent, which showed a higher degree of causality to the other antecedents. Finally, job satisfaction and employee engagement have the highest number of impacts received which means that they are more dependent on other antecedents in the list. These findings may serve as guidelines in making resource allocation decisions, employee performance evaluation and human resource strategy formulation, among others.