عنوان فارسی مقاله: مقاومت به ترک خوردگی آسفالت گرم حاوی درصدهای متفاوت از فایبرگلاس (پشم شیشه) و تراشههای خرده آسفالت
چکیده
افزایش قیمت بایندر آسفالت و مشکلات زیست محیطی منجر به افزایش تمایل به استفاده از مقدار زیاد تراشههای خرده آسفالت (RAP) در مخلوطهای آسفالتی شده است. با این حال، افزایش مقدار RAP میتواند اثرات منفی روی برخی ویژگیهای مخلوط آسفالت از جمله مقاومت به ترک خوردگی داشته باشد. بنابراین، یافتن رویکردی برای جبران اثرات منفی مواد RAP میتواند راه حلی برای افزایش مقدار RAP در مخلوطهای آسفالتی باشد. الیاف یا پشم شیشه یکی از اصلاح کنندههایی میباشد که به طور مستقیم به مخلوط افزوده شده و باعث بهبود مقاومت ترک خوردگی مواد آسفالتی میشود. بنابراین در این مطالعه، رفتار ترک خوردگی مخلوطهای آسفالتی حاوی درصدهای متفاوت مواد RAP همراه با پشم شیشه، با اتفاده از تستهای خمشی نیمه مدور SCB در دمای ۱۵-، ۰ و ۱۵ درجه بررسی شد. نتایج نشان داد که استفاده از بیش از ۰٫۱۲ درصد فایبر گلاس موجب بهبود معنی دار در مقاومت همه ترکیبات در برابر شروع و تکثیر ترک میشود. به علاوه، نتایج نشان داد که اثر منفی مواد RAP روی مقاومت ترک مخلوطهای آسفالتی با استفاده از ۰٫۱۲ درصد پشم شیشه معکوس پذیر است و مخلوط ۱۰۰ درصد RAP بدون کاهش معنی دار در مقاومت ترک قابل کاربرد میباشد(مقاومت به ترک خوردگی آسفالت گرم).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.