عنوان فارسی مقاله:مهارت های ارتباطی و اجتماعی در بین دانشجویان پزشکی در اسپانیا: تحلیل توصیفی
چکیده
انعکاس ریسک موثر در سلامت عمومی مستلزم توسعه مهارت های اجتماعی مانند گوش دادن فعال و همدلی است. مهارت های ارتباطی و اجتماعی در دانشجویان سال سوم پزشکی (۹۱۷ نفر) با استفاده از آزمون گوش دادن فعال و آزمون همدلی شناختی و عاطفی مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج بهدستآمده نشان داد که شرکتکنندگان ما مهارتهای ارتباطی برابر یا بهتر از حد معمول داشتند. زنان در گوش دادن فعال نمرات بالاتری داشتند در حالی که مردان در مقیاس همدلی عمومی امتیاز بیشتری کسب کردند. دانشجویانی که تخصص بالینی را ترجیح میدادند، در مقایسه با دانشجویانی که تخصص جراحی را انتخاب کردند، نمرات بالاتری در تواناییهای گوش دادن فعال و همدلی کسب کردند. در پایان، دانشجویان پزشکی شرکتکننده در مطالعه مهارتهای ارتباطی و اجتماعی خوبی از خود نشان دادند. ارتباطی بین جنسیت و ترجیح تخصص و همدلی و مهارتهای گوش دادن فعال مشاهده شد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.