مهارت های ارتباطی و اجتماعی در بین دانشجویان پزشکی در اسپانیا: تحلیل توصیفی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 13

تعداد کلمات : 4200

مجله : International Journal of Environmental Research and Public Health

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
29 دسامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1255 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مهارت های ارتباطی و اجتماعی در بین دانشجویان پزشکی در اسپانیا: تحلیل توصیفی

 چکیده

  انعکاس ریسک موثر در سلامت عمومی مستلزم توسعه مهارت های اجتماعی مانند گوش دادن فعال و همدلی است. مهارت های ارتباطی و اجتماعی در دانشجویان سال سوم پزشکی (۹۱۷ نفر) با استفاده از آزمون گوش دادن فعال و آزمون همدلی شناختی و عاطفی مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج به‌دست‌آمده نشان داد که شرکت‌کنندگان ما مهارت‌های ارتباطی برابر یا بهتر از حد معمول داشتند. زنان در گوش دادن فعال نمرات بالاتری داشتند در حالی که مردان در مقیاس همدلی عمومی امتیاز بیشتری کسب کردند. دانشجویانی که تخصص بالینی را ترجیح می‌دادند، در مقایسه با دانشجویانی که تخصص جراحی را انتخاب کردند، نمرات بالاتری در توانایی‌های گوش دادن فعال و همدلی کسب کردند. در پایان، دانشجویان پزشکی شرکت‌کننده در مطالعه مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی خوبی از خود نشان دادند. ارتباطی بین جنسیت و ترجیح تخصص و همدلی و مهارت‌های گوش دادن فعال مشاهده شد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Communicative and Social Skills among Medical Students in Spain: A Descriptive Analysis

Abstract

Effective risk communication in public health requires the development of social skills such as active listening and empathy. Communicative and social skills were evaluated in third-year medical students (n = 917) using the Active Listening Test and the Test of Cognitive and Affective Empathy. The results obtained revealed that our participants had equal or better-than-norm communication skills. Women scored higher in active listening whereas men scored higher on the General Empathy Scale. The students who preferred a clinical specialty obtained higher scores in active listening and empathetic abilities, as compared to students who chose a surgical specialty. In conclusion, the medical students who participated in the study exhibited good communicative and social skills. An association was observed between gender and specialty preference, and empathy and active listening skills.