عنوان فارسی مقاله:مطالعه تطبیقی کنترل جداسازی جریان با استفاده از مکش و دمش روی ایرفویل با و بدون فلپ
چکیده
این مطالعه به مقایسه اثر مکش منفرد و همزمان و جتهای دمنده در مورد عملکرد آیرودینامیکی یک ایرفویل با/بدون فلپ برای ارزیابی موثرترین پیکربندی کنترل جریان با استفاده از روش دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) میپردازد. علاوه بر این، تأثیر استفاده از جتهای تک و همزمان بر تأخیر و کنترل جداسازی جریان انجام شده است. نتایج با استفاده از تراکم ناپذیر دو بعدی ناپایدار رینولدز-ناویر-استوکس (URANS) به دست آمد و تلاطم با مدل تلاطم k-x SST شبیه سازی شد. همچنین، پارامترهای مختلف شامل دو محل جت (Ljet)، سه نسبت سرعت جت (Rjet)، سه زاویه جت (hjet) و سه انحراف فلپ (df) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت تا موثرترین مورد استفاده از جتهای کنترل جریان برای به تأخیر انداختن مرز مورد بررسی قرار گیرد. جداسازی لایه نتیجه گرفته شد که استفاده از یک جت مکنده و جتهای مکش و دمیدن همزمان بر روی ایرفویل فلپ دار نسبت به استفاده از این جتها در قاب بدون فلپ برای بهبود نسبت بلند کردن به درگ (CL/CD) مثرتر است. حداکثر مقدار CL/CD با جت مکش تک برای مورد بدون فلپ که برابر ۷۳٫۷ بود بدست آمد. حداکثر افزایش زاویه استال بر روی ایرفویل بدون فلپ و ایرفویل فلپ با استفاده از جت مکش تک بدست آمد، که زاویه استال را از ۱۴ درجه به ۲۰ درجه و ۱۴ درجه به ۱۶ درجه برای زاویه مکش ۹۰ درجه و سرعت مکش افزایش داد(مکش و دمش روی ایرفویل).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.