مطالعه تطبیقی کنترل جداسازی جریان با استفاده از مکش و دمش روی ایرفویل با و بدون فلپ

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 21

تعداد کلمات : 7200

مجله : Sådhanå

انتشار : 2019

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
3 سپتامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1174 بازدید
66,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مطالعه تطبیقی کنترل جداسازی جریان با استفاده از مکش و دمش روی ایرفویل با و بدون فلپ

 چکیده

 این مطالعه به مقایسه اثر مکش منفرد و همزمان و جت‌های دمنده در مورد عملکرد آیرودینامیکی یک ایرفویل با/بدون فلپ برای ارزیابی موثرترین پیکربندی کنترل جریان با استفاده از روش دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) می‌پردازد. علاوه بر این، تأثیر استفاده از جت‌های تک و همزمان بر تأخیر و کنترل جداسازی جریان انجام شده است. نتایج با استفاده از تراکم ناپذیر دو بعدی ناپایدار رینولدز-ناویر-استوکس (URANS) به دست آمد و تلاطم با مدل تلاطم k-x SST شبیه سازی شد. همچنین، پارامترهای مختلف شامل دو محل جت (Ljet)، سه نسبت سرعت جت (Rjet)، سه زاویه جت (hjet) و سه انحراف فلپ (df) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت تا موثرترین مورد استفاده از جت‌های کنترل جریان برای به تأخیر انداختن مرز مورد بررسی قرار گیرد. جداسازی لایه نتیجه گرفته شد که استفاده از یک جت مکنده و جت‌های مکش و دمیدن همزمان بر روی ایرفویل فلپ دار نسبت به استفاده از این جت‌ها در قاب بدون فلپ برای بهبود نسبت بلند کردن به درگ (CL/CD) مثرتر است. حداکثر مقدار CL/CD با جت مکش تک برای مورد بدون فلپ که برابر ۷۳٫۷ بود بدست آمد. حداکثر افزایش زاویه استال بر روی ایرفویل بدون فلپ و ایرفویل فلپ با استفاده از جت مکش تک بدست آمد، که زاویه استال را از ۱۴ درجه به ۲۰ درجه و ۱۴ درجه به ۱۶ درجه برای زاویه مکش ۹۰ درجه و سرعت مکش افزایش داد(مکش و دمش روی ایرفویل).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Comparative study of flow separation control using suction and blowing over an airfoil with/without flap

Abstract

 This study mainly focused on the comparison of the effect of single and simultaneous suction and blowing jets on the aerodynamic performance of an airfoil with/without flap to evaluate the most effective flow control configuration using computational fluid dynamics (CFD) method.Moreover, the effect of applying single and simultaneous jets have been conducted on delaying and controlling the flow separation. The results were obtained using two-dimensional incompressible Unsteady Reynolds-Averaged Navier–Stokes (URANS), and the turbulence was simulated with SST k-x turbulence model. Also, different parameters including two jet locations (Ljet), three jet velocity ratios (Rjet), three jet angles (hjet) and three flap deflections (df) were analyzed to find the most effective case of applying flow control jets to delay the boundary layer separation. It was concluded that applying a single suction jet and simultaneous suction and blowing jets on the flapped airfoil was more effective to improve the lift to-drag ratio (CL/CD) than applying these jets to the without flap case. The maximum value of CL/CD was achieved by single suction jet for the without flap case which was equal to 73.7. The maximum increment of stall angle over the without flap airfoil and flapped airfoil was obtained by applying single suction jet, which increased the stall angle from 14 to 20 and 14 to 16 for the suction angle of -90 and suction velocity ratio of 0.15, respectively.