نظریه‌ی شناختی و درمان مددکاری اجتماعی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 23

تعداد کلمات : 8700

مجله : Social Work

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 دسامبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1564 بازدید
28,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:نظریه‌ی شناختی و درمان مددکاری اجتماعی

 چکیده  

فیلسوف معروف فرانسوی، رنه دکارت (۱۵۹۶-۱۶۵۰) اظهار نظری را مطرح کرده است که در تاریخ روشنفکری، به خوبی شناخته شده و مشهور است:”بنابراین، من فکر می‌کنم هستم”(دکارت ۲۰۱۴). این اظهار نظر، ما را به سمت زمینه‌ی تفکر انسان، شیوه‌های سازمان دهی و طبقه بندی تفکر بشری و اشکال مختلف رفتارهای متأثر از آن رهنمون می‌سازد. در واقع، این همان مطالعه‌ی تفکر انسان و رفتار متعاقب آن، که در علوم اجتماعی مدرن موسوم به نظریه‌ی شناختی است، می‌باشد. مددکاری اجتماعی و سایر حرفه‌های کمکی، از این تئوری برای مداخلات در افراد، خانواده‌ها، گروه‌ها، جوامع و سازمان‌ها استفاده می‌کند.

 تعریف کلمه‌ی”شناختی  در فرهنگ لغت به صورت زیر است: فرایند آگاهی و شناخت یا ظرفیت آن (مری‌ام و مریام، ۱۹۵۷، ص ۱۶۰). اصطلاح”نظریه‌ی شناختی” به معنی هنر و علم درک شیوه‌ی ادراک، تفکر و پردازش اشکال مختلف اطلاعات و سپس پاسخ به آن‌هاست. نظریه شناختی به عنوان یک رشته در جامعه شناسی، انسان شناسی، زیست جامعه شناسی، روان شناسی، روان شناسی، زیست شناسی، زبان جامعه شناسی و مددکاری اجتماعی ظهور کرده است. نظریه‌ی شناختی مربوط به مطالعه‌ی شیوه‌ی استدلال، قضاوت، تصمیم گیری و مشارکت در حل مسئله توسط انسان می‌باشد. در واقع این شامل شیوه‌ی تشکیل مفاهیمی در ذهن انسان است که به ما در پاسخ به وضعیت‌های مختلف کمک می‌کند.

 توسعه‌ی نظریه‌ی شناختی به شدت تحت تأثیر رشته‌های علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات به ویژه پردازش اطلاعات و حافظه بوده است. فرم‌های جایگزین اطلاعات، منطق و حافظه توسط نظریه پردازان در زمینه‌ی ذهن انسان و پردازش حافظه و شناخت آن استفاده شده‌اند. در علوم اجتماعی، افزایش محبوبیت اثبات گرایی منطقی با تمرکز بر پدیده‌های قابل تأیید از نظر تجربی، نیز به طور معنی داری به توسعه‌ی نظریه‌ی شناختی و مداخلات کمک کرده است(نظریه‌ی شناختی و درمان مددکاری اجتماعی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Cognitive Theory and Social Work Treatment

Abstract

    دیدگاهتان را بنویسید