عنوان فارسی مقاله:بررسی نقش سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری در فرایند دانش آفرینی مشتری
چکیده
هدف این تحقیق درک ماهیت اثرات متقابل میان سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری (عملیاتی، تحلیلی و مشارکتی)، فرایندهای دانش افرینی (اجتماعی سازی، برونی سازی، ترکیب و درونی سازی) و انواع دانش مشتری (دانش ارائه شده به مشتری، دانش ارائه شده توسط مشتری و دانش مربوط به مشتری) میباشد. تنها با درک عمیق این روابط متقابل، سازمانها قادر به بیشینه سازی کارایی سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری و شناسایی زمینههای بهبود قابلیت دانش افرینی میباشند. در این تحقیق اکتشافی، دادههایی به طور کیفی از طریق مصاحبه با پاسخگویان کلیدی در چهار سازمان مختلف جمع اوری شد که در آن مدیریت ارتباط با مشتری به طور عمیق استفاده میشد. نتایج تحقیق مشابه با پیشنهادات تحقیقاتی اولیه بود: مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی پشتیبانی قویتری را از فرایندهای اجتماعی سازی و برونی سازی در اختیار میگذارد. مدیریت ارتباط با مشتری تحلیلی پشتیبانی قوی از فرایند ترکیب به خصوص در تولید دانش در مورد مشتریان ارائه کرد. در نهایت مدیریت ارتباط با مشتری مشارکتی بیشترین تنوع را در فرایند دانش افرینی برای همه سه نوع دانش مشتری نشان داد(نقش سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری).
کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.