نقش هستی شناختی ریاضیات کاربردی در جهان های(دنیای) مجازی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 15

تعداد کلمات : 6500

مجله : philosophies

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
25 فوریه 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1429 بازدید
38,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:نقش هستی شناختی ریاضیات کاربردی در جهان های(دنیای) مجازی

چکیده

  در این مقاله، من استدلال می‌کنم که با ظهور دنیای مجازی دیجیتال (در بازی‌های ویدیویی، فیلم‌های انیمیشن و غیره) توسط صنعت انیمیشن، ما نیاز به بازنگری در نقش و اعتبار ریاضیات، آن هم از دیدگاه هستی‌شناختی داریم. ابتدا نشان خواهم داد که کاربرد ریاضیات در ایجاد و توصیف دنیای دیجیتالی مجازی از بسیاری جهات مشابه کاربرد ریاضیات در توصیف پدیده های دنیای واقعی از دیدگاه تاریخ علم است. با این حال، از جنبه های دیگر، کاربرد ریاضیات به طور قابل توجهی در این دنیای مجازی از کاربرد تا زمینه های دنیای واقعی متفاوت است. تز اصلی مقاله من این است که نقش ریاضیات در صنعت انیمیشن دیجیتال می تواند از نظر هستی شناسی با نقش معمول آن متفاوت باشد. در کاربرد ریاضیات در دنیای مجازی دیجیتال، مفاهیم ریاضی دیگر فقط ابزارهای مدل سازی نیستند، که یک مبنای محاسباتی فرعی را تشکیل می دهند، بلکه می توانند جهت دهی و سازماندهی کنند، و حتی نظریه غیرریاضی ایجاد کنند، چیزی که می توانیم آن را مثلاً فیزیک دیجیتال و زیست شناسی بنامیم. من این نقش جدید و خلاقانه ریاضیات را از طریق برخی پدیده های عینی، به ویژه از طریق گرانش، مطالعه خواهم کرد. نتیجه گیری ما این است که صنعت انیمیشن فصل کاملاً جدیدی را در رابطه بین علوم (دیجیتال) و ریاضیات باز می کند(نقش هستی شناختی ریاضیات کاربردی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Ontological Role of Applied Mathematics in Virtual Worlds

Abstract

 In this paper, I will argue that with the emergence of digital virtual worlds (in video games, animation movies, etc.) by the animation industry, we need to rethink the role and authority of mathematics, also from an ontological point of view. First I will demonstrate that the application of mathematics to the creation and description of the digital, virtual worlds behaves in many respects analogously to the application of mathematics to the description of real-world phenomena from the viewpoint of the history of science. However, from other aspects, the application of mathematics significantly differs in this virtual world from the application to real-world fields. The main thesis of my paper is that the role of mathematics in the digital animation industry can be ontologically different from its usual role. In the application of mathematics to digital virtual worlds, mathematical concepts are no longer just modelling tools, forming a subordinated, computational basis, but they can direct and organise, and even create non-mathematical theory, something that we can call, for example, digital physics and biology. I will study this new, creative role of mathematics through some concrete phenomena, specifically through gravity. Our conclusion is that the animation industry opens an entirely new chapter in the relationship between (digital) sciences and mathematics.