نوآوری محصول و زمان آزاد کارکنان: نقش تعدیل کننده

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 31

تعداد کلمات : 25000

مجله : Journal of Innovation & Knowledge

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
30 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1583 بازدید
39,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:نوآوری محصول و زمان آزاد کارکنان: نقش تعدیل کننده و واسطه‌ای اندازه و سن شرکت

 چکیده  

 طیف وسیعی از مطالعات نشان داده‌اند که منابع کمکی، از اهمیت زیادی برای نوآوری برخوردار هستند. با این حال، تحقیقات تجربی، نتایج مبهمی را ارائه کرده‌اند که موجب اختلاف نظر در مورد این موضوع شده است که کدام نوع از منابع کمکی برای نواوری سودمندی بیشتری دارند. برای حل این مسئله، محققان گزارش کرده‌اند که استفاده از منابع کمکی برای توضیح رابطه‌ی عملکرد- منابع کمکی، مشروط بر موقعیت راهبردی شرکت‌ها و ویژگی‌های سطح شرکتی آن‌هاست. در این بحث‌ها، زمان آزاد یا سکون، توجه کمی را از طرف محققان به خود جلب کرده است. با این حال، اگرچه مصرف زمان آزاد توسط شرکت چند ملیتی روی عملکرد اثر دارد، تحقیقات کمی شاخص‌های عملکرد ذهنی نظیر نوآوری را در نظر گرفته‌اند. به همین دلیل، این مطالعه یک اثر تعدیل دو سویه و سه سویه را با استخراج دو ویژگی سطح شرکتی نشان داد. برای توسعه‌ی منابع نادر در خصوص زمان سکون یا آزاد، نقش تعدیل کننده‌ی اندازه و سن شرکت در نظر گرفته شد. برآورد سه سویه رابطه‌ی عملکرد- اندازه- سن-زمان سکون از مجموعه داده‌ی مقطعی از نظر سنجی پیگیری نوآوری و موسسه‌ی بانگ چهانی ۹۵۰۳ شرکت در ۱۱ شرکت آفریقایی استفاده می‌کند. این مطالعه، از مدل تیمار دو دویی متغیر ابزاری برای برآورد مرکزی و از مدل TOBIT برای کنترل استواری استفاده می‌کنیم. نتایج نشان می‌دهد که اندازه و سن به طور معنی داری موجب تعدیل اثر زمان سکون روی نوآوری می‌شود. به ویژه، نتایج نشان می‌دهد که اندازه و سن شرکت تعدیل کننده‌ی رابطه عملکرد- منبع برای پشتیبانی از نوآوری است. این مطالعه نشان می‌دهد که برآورد متغیر سه سویه منجر به کاهش معنی دار در بهینه سازی نوآوری سطح شرکت می‌شود. از نظر کارشناسان، یافته‌ها، شیوه‌ی مدیریت مدیران را با تخصیص زمان آزاد به کارکنان خاص در تقویت نوآوری اجرا می‌کنند(نوآوری محصول و زمان آزاد کارکنان).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Product innovation and employees’ slack time. The moderating role of firm age & size

Abstract

A growing mass of study has underscored that slack resources are fundamental for innovation. However, empirical research has generated inconclusive findings that have invigorated an ongoing scholarly discussion about which sorts of slack resources are most beneficial to innovation. To resolve this debate, an increasing number of scholars contend that the use of slack resources to explain the slack-performance relationship could be contingent on both the firms’ strategic positions and their firm-level characteristics. In these debates, the slack time has received less attention from scholars. However, while practical usage of slack time by the multinational corporation has been reported to affect performance, the empirical tendency linking it to any objective performance indicators of the firm such as innovation is few. As a result of this, this study conducts a two-way and three-way moderation effect by extracting two generic and most researched firm-level attributes, which are firm age and size to explain the slack-performance relationship of innovative firms. In order to extend the scant literature on slack time, this study draws on the moderating role of both firm age and size. The three-way estimation of slack time-age-size-performance relationship employs a cross-section dataset from the World Bank Enterprise and Innovation Followup surveys of 9503 firms in 11 countries of sub-Saharan Africa. The study uses an Instrumental Variable binary treatment model with a direct-2sls for the central estimation, and a Tobit model for the robustness checks. The results of this study reveal that age and size significantly moderate the impact of slack time on innovation. In particular, the findings indicate that the age and size of firms efficiently moderate the slack-performance relationship to support the introduction of innovation. The study further reveals that a three-way estimation of the variables results in a significant decline to the optimisation of firm-level innovation. For experts, the findings offer an essential insight as they reveal how top managers can manage with the allotment of slack time to perhaps specific employees in fostering a compelling introduction of innovation.
دیدگاهتان را بنویسید