بازنگری یا نگرش مجدد کارآفرینی روستایی در عصر جهانی سازی:مشاهداتی از ایران

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 25

تعداد کلمات : 10000

مجله : Journal of Global Entrepreneurship Research

انتشار : 2019

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
11 آوریل 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1198 بازدید
28,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بازنگری یا نگرش مجدد کارآفرینی روستایی در عصر جهانی سازی:مشاهداتی از ایران

چکیده

  این مطالعه کیفی طولی با هدف بررسی و تجزیه و تحلیل کارآفرینی روستایی در عصر جهانی سازی انجام شده است. هدف اصلی این مقاله تشکیل و ارائه یک جایگزین نظری برای جریان اصلی کارآفرینی اقتصادی روستایی است. برای این منظور ، ۴۰ کارآفرین ، خبره و دست اندرکار در بخش کشاورزی و روستایی به طور خاص انتخاب شدند و تجزیه و تحلیل داده های متنی انجام شد.با استفاده از روش تجزیه و تحلیل محتوا با از استفاده استراتژی کدگذاری نظری (باز و محوری) انجام شد. مصاحبه ها در دو بازه زمانی از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ در چهار استان ایران انجام شده است. نتایج نشان می دهد که می توان چهار نوع متمایز از کارآفرینی روستایی را در ایران از هم تفکیک کرد: (۲) کارآفرینی جهانی فناوری روستایی با هدف تجاری سازی کشاورزی از طریق استفاده سنگین از فناوری ؛ (۳) کارآفرینی علمی کاربردی جهانی روستایی با تأکید بر ادبیات کاربردی در تاریخ توسعه ؛ و سرانجام (۴) کارآفرینی (روستایی) به عنوان مکمل توسعه (روستایی) ، که سعی دارد فراتر از دوگانگی مانند روستا-شهری و اصلی ترین کارآفرینی باشد.پیشنهاد اصلی تحقیق “کارآفرینی فرهنگی روستایی ضد جهانی سازی” موسوم به “کارآفرینی روستایی” است و در واقع روندی است که هدف آن تغییر و تبدیل گفتمان کارآفرینی روستایی به حوزه چند منظوره کشاورزی و جنبش اجتماعی است(نگرش مجدد کارآفرینی روستایی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Rethinking rural entrepreneurship in the era of globalization: some observations from Iran

Abstract

 This longitudinal qualitative study aimed at investigating and analyzing rural entrepreneurship in the era of globalization. The main goal of this paper is to form and present a theoretical alternative for mainstream economic rural entrepreneurship. For this purpose, 40 entrepreneurs, experts, and practitioners in the agricultural and rural sector were specifically selected and textual data analysis was done by content analysis method using a strategy of theoretical coding (open and axial). The interviews have been done in two time periods from 2015 to 2018 in four Iran provinces. The results show that it is possible to separate four distinct types of rural entrepreneurship in Iran: (1) the orthodox globalized economic rural entrepreneurship, which is based on the productivist approach and economic development in agriculture; (2) the globalized technological rural entrepreneurship with the aim of the commercialization of agriculture through heavy using of technology; (3) the globalized applied scientific rural entrepreneurship with the emphasis on the applied literature in the history of development; and finally (4) the (rural) entrepreneurship as a supplementary of (rural) development, which tries to go beyond the dichotomies like rural-urban, and the mainstream entrepreneurialism. The main suggestion of the research is the so-called “Anti-globalized Cultural Rural Entrepreneurship” that is a constructed rural entrepreneurship, and actually a process iming to shift and transform the rural entrepreneurship discourse to the multifunctional agriculture and social movement domain.