هدف راهبردی کسب و کار

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 25

تعداد کلمات : 11000

مجله : Harvard Business Review

انتشار : 2014

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
23 مارس 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
895 بازدید
23,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:هدف راهبردی کسب و کار

 چکیده

بیشتر شرکتهای برجسته با جاه طلبی هایی شروع به کار کرده اند که خیلی بزرگتر از منابع و توانایی هایشان بوده اند. اما آنها وسواس برد در همه سطوح سازمان را ایجاد کرده اند و دهه ها است که این فکر دائم در سر آنها است. نگارش ” هدف راهبردی” که ۶۰ سال پیش، توسط گری هامل- مدرس مدرسه تجاری لندن و سی کی پراهالد- که استاد و پروفسور دانشگاه میشیگان بود، به نگارش درآمد نشانه ای از نیروی جدید اصلی در مدیریت بود.  استدلال هامر و پراهالد این است که شرکتهای غربی بر چیدمان اهداف و آرایش آرزوهای خود طوری تاکید دارند که مطابق با منابع آن ها باشد و در نتیجه، تنها به دنبال مزیتهای پایدار می باشند.. در مقابل شرکتهای ژاپنی  منابع را با تسریع سرعت یادگیری سازمانی و تلاش برای رسیدن به اهداف ظاهرا  دست نیافتنی اهرم بندی می کنند.. این شرکتها تمایل به موفقیت را در میان کارکنانشان پرورش می دهند و آن را با توسعه دیدگاه رهبری جهانی حفظ می کنند. اینطور است که شرکت کانن توانست از اکسرور و کوماتسور از کاتر پیلار پیشی بگیرد(هدف راهبردی کسب و کار).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 title: StrategicIntent

Abstract

Sixteen years ago, when Gary Hamel, then a lecturer a t London Business School, and C.K. Prahalad, a University of Michigan professor, wrote “Strategic Intent,”the article signaled that a major new force had arrived in management. Hamel and Prahalad argue that Western companies focus on trimming their ambitions to match resources and, as a result, search only for advantages they can sustain. By contrast, Japanese corporations leverage resources by accelerating the pace of organizational learning and try to attain seemingly impossible goals.Thesefirrns foster the desire to succeed among their employees and maintain i t by spreading the vision of global leadership.This is how Canon sought to “beat Xerox” and Komatsu set out to“encircle Caterpillar.” This strategic intent usually incorporates stretch targets, which force companies to comPete in innovative ways. In this McKinsey Awardwinning article, Hamel and Prahalad describe four techniques that Japanese companies use: building layers of advantage,searching for“loose bricks,”changing the terms of engagement, and Today managers in many industries are worling hard to match the competitive advantages of their new global rivals. They are moving manufacturing offshore in search of lower labor costs,rationalizing product lines to capture global scale economies, instituting quality circles and just-in-time production, and adopting Japanese human resource practices. When competitiveness still seems out of reach, thay form strategic alliances-often with the very companiesthat upset the competitive balance in the first place.

دیدگاهتان را بنویسید