پیچیدگی در خلق و هم آفرینی دانش پروژه برای نوآوری

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 20

تعداد کلمات : 9000

مجله : Journal of Innovation & Knowledge

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
12 مارس 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1198 بازدید
26,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:پیچیدگی در خلق و هم آفرینی  دانش پروژه برای نوآوری

چکیده

 اتحادیه اروپا در پروژه‌های نوآوری تأمین اعتبار خود، که به عنوان همکاری پیچیده برای ایجاد دانش مشترک شناخته می‌شود، همکاری بین بخشها و مرزها را ارتقا می‌بخشد. این امر مستلزم تعامل چندین ذینفع در طول مدت اجرای پروژه است. برای بررسی پیچیدگی در پروژه‌های نوآوری بودجه‌ای توسط اتحادیه اروپا، سؤال تحقیق این است: طبق گفته شرکت کنندگان در پروژه، پیچیدگی چگونه بر ایجاد دانش مشترک در پروژه‌های نوآوری تأثیر می‌گذارد؟ داده‌های این مطالعه با استفاده از پرسشنامه پیچیدگی از متخصصان پروژه به صورت روایت‌های کوتاه جمع آوری شد. نتایج نشان می‌دهد که پیچیدگی از ویژگی‌های مشترک ایجاد دانش در پروژه‌های نوآوری از طرق مختلف است. بیشترین تأکید بر عناصر خود سازماندهی، ارتباط و وابستگی متقابل، همكاری و ایجاد نظم جدید بود. بنابراین، اگرچه این مطالعه نشان می‌دهد که می‌توان از عناصر پیچیدگی برای بینش در پروژه‌های نوآوری استفاده کرد، اما نتایج نشان می‌دهد که همه عناصر پیچیدگی در این زمینه به یک اندازه مهم نیستند و به ترتیب خاصی ظاهر می‌شوند. علاوه بر این، درک پیچیدگی همکاری برای نوآوری در رابطه با مدل ورودی – توان – خروجی ارتباطات سازمانی ممکن است به پروژه‌های آینده برای دستیابی به نوآوری سریعتر کمک کند(هم آفرینی دانش پروژه برای نوآوری).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Complexity in project co-creation of knowledge for innovation Harri Ruoslahti

Abstract

 The European Union (EU) promotes collaboration across functions and borders in its funded innovation projects, which are seen as complex collaboration to co-create knowledge. This requires the engagement of multiple stakeholders throughout the duration of the project. To probe complexity in EU-funded innovation projects the research question is: How does complexity affect the co-creation of knowledge in innovation projects, according to project participants? The data for this study was collected from project experts in the form of short narratives, using a questionnaire based on the elements of complexity of Mitleton-Kelly (2003). The results indicate that complexity characterises the co-creation of knowledge in innovation projects in various ways. Most emphasis was put on the elements Self-organisation, Connectivity and interdependence, Co-evolution, and Creation of new order. Thus, although this study demonstrates that the elements of complexity can be used to gain insight into innovation projects, the results show that not all elements of complexity are equally important in this context and that they appearin a certain order. Moreover, understanding the complexity of collaboration for innovation in relation to the input-throughput-output model oforganisational communication is a contribution to theory that may help future projects achieve faster innovation. management challenges. Currently, limited research is being conducted into the online community using digital data analytics in non-business contexts. This explorative study further develops existing knowledge on civic tech communities and the use of digital data analytics. To this end, we review the previous research in order to understand how to aggregate literature on online communities, civic technologies and data analytics into a conceptual model that is useable by both academics and practitioners. The framework proposed serves as the first step in differentiating the building blocks of relevant digital data in managing civic technology communities and should be regarded as an effort to structure the available sources. Thus, the focus of the proposed conceptual model is not to offer prescriptive guidelines on the use of digital analytics, but rather to present a broader understanding of the emerging phenomenon and dimensions of data analysis.