استفاده از سیستم‌ هوش تجاری در قابلیت اندازه گیری عملکرد: مزیت رقابتی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 23

تعداد کلمات : 8000

مجله : International Journal of Accounting Information Systems

انتشار : 2016

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
24 مارس 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
899 بازدید
19,800 تومان

عنوان فارسی مقاله:استفاده از سیستم‌های هوش تجاری در قابلیت اندازه گیری عملکرد: پیامدهای افزایش مزیت رقابتی

 چکیده

هدف از این مطالعه، درک بهتر چگونگی بهبود کیفیت سیستم هوش تجاری (BI) ابعاد تشخیصی و تعاملی سیستم‌های کنترل مدیریت (MCS) است و از این طریق قابلیت‌های اندازه گیری عملکرد را افزایش می‌دهد، که به نوبه خود با مزیت رقابتی همراه است(هوش تجاری درقابلیت اندازه گیری عملکرد). یکپارچه سازی تئوری از اندازه گیری عملکرد، یادگیری سازمانی و دیدگاه دانش مبتنی بر شرکت، یک مدل نظری تهیه شده است که سه مفهوم از کیفیت BI (ادغام زیرساخت‌ها، کارایی و سلف سرویس) و نقش‌هایی را که در تقویت تشخیصی و قابلیت اندازه گیری عملکرد تعاملی. داده‌های جمع آوری شده از طریق نظرسنجی از ۳۲۴ مدیر عامل و CFO، تأثیر تئوریزه کیفیت BI بر قابلیت‌های اندازه گیری عملکرد را پشتیبانی می‌کند. این قابلیت‌ها به نوبه خود با مزیت رقابتی همراه هستند(هوش تجاری درقابلیت اندازه گیری عملکرد).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 Title: Business intelligence systems use in performance measurement capabilities: Implications for enhanced competitive advantage

Abstract

The purpose of this study is to better understand how the quality of a Business Intelligence (BI) system improves the diagnostic and interactive dimensions of management control systems (MCS), thereby enhancing performance measurement capabilities, which in turn are positively associated with competitive advantage. Integrating theory from performance measurement, organizational learning and the knowledge-based view of the firm, a theoretical model is developed that considers three concepts of BI quality (infrastructure integration, functionality, and self-service) and the roles they play in enhancing diagnostic and interactive performance measurement capabilities. Data collected via survey from 324 CEOs and CFOs provides support for the theorized effects of BI quality on performance measurement capabilities. These capabilities in turn are positively associated with competitive advantage.

دیدگاهتان را بنویسید