عنوان فارسی مقاله:تأثیر واقعیت افزوده (AR) بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی
چکیده
فناوریهای جدید در حال حاضر نقش اساسی در زمینه آموزشی ایفا میکنند. در نتیجه واقعیت افزوده (AR) اخیراً در مراکز آموزشی مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، این فناوری آموزشی در سطح آموزش متوسطه به طور عمیق مورد بررسی قرار نگرفته است. از این رو، این پژوهش با هدف تحلیل تأثیر واقعیت افزوده بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه با توجه به جنسیت و نگرش دانشآموزان به این فناوری انجام شده است. در این پژوهش ترکیبی بر اساس نمونهگیری در دسترس، ۳۲۱ دانشآموز ۱۴ تا ۱۷ ساله از همان مدرسه متوسطه در یک گروه آزمایش (۱۵۹ نفر) و یک گروه کنترل (۱۶۲ نفر) قرار گرفتند. گروه کنترل از یک روش سنتی در یک محیط یادگیری مبتنی بر اسلاید استفاده کردند، در حالی که گروه آزمایشی با یک برنامه موبایل AR (ComputAR) طراحی شده با مفاهیم مشابه کار کردند. ابزار گردآوری دادهها شامل پیش آزمون-پس آزمون در هر دو گروه و مصاحبه نیمه ساختاریافته در گروه آزمایش بود. نتایج نشان داد که دانشآموزانی که از واقعیت افزوده استفاده میکردند نمرات بهتری کسب کردند و مزایای بالقوه ادغام این فناوری در فرآیند تدریس را برجسته کرد. تفاوت معنی داری از نظر جنسیت دانش آموزان مشاهده نشد. در نتیجه، این مطالعه یافتههایی را ارائه میدهد که استفاده از واقعیت افزوده را در مدارس متوسطه تشویق میکند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.