رابطه عملکرد- خلاقیت: چگونه پاداش دهی موجب بروز خلاقیت می‌شود

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 34

تعداد کلمات : 8800

مجله : Human Resource Management

انتشار : 2015

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
12 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1236 بازدید
21,500 تومان

عنوان فارسی مقاله:رابطه عملکرد- خلاقیت: چگونه پاداش دهی موجب بروز خلاقیت می‌شود

 چکیده  

اعتقاد بر این است که خلاقیت برای عملکرد (گیلسون ۲۰۰۸، سیمونتون ۲۰۰۰،)، موفقیت، و پیشرفت (السباچ و هارگدون ۲۰۰۶، جرج و زو ۲۰۰۲) ضروری بوده و پایه و اساس نوآوری (شین و زو ۲۰۰۷) و مزیت رقابتی (براک بانک ۱۹۹۹) محسوب می‌شود. هم چنین این باور وجود دارد که خلاقیت ارتباط نزدیکی با عملکرد کارکنان (سیمونتون ۲۰۰۰) دارد، با این حال شواهد تجربی اندکی برای تأیید این موضوع وجود دارد (گیلسون ۲۰۰۸). در عوض، تحقیق قبلی (جرج و زو ۲۰۰۱) از عملکرد خلاقانه به عنوان برآیند استفاده کرده و ایجاد ابهام با عدم تمایز بین خلاقیت و عملکرد می‌کند (مانتوگ، مارتز و بار ۲۰۱۲).

 عملیات مدیریت منابع انسانی از مدت‌ها پیش پیشنهاد شده‌اند (براک بانک ۱۹۹۹) و به طور تجربی اثبات شده است که این مدیریت نقش مهمی در خلاقیت کارکنان ایفا می‌کند (بنیامین و کارملی ۲۰۱۰، دال، سیلان و جاسپرز ۲۰۱۱). مدیریت منابع انسانی، پاداش بدیعی است که کارایی این پاداش‌ها برای تشویق خلاقیت موضوع بسیاری از بحث‌ها و مطالعات بوده است (جرج ۲۰۰۷، شالی، زو و الدهام ۲۰۰۴)، زیرا خلاقیت ناشی از انگیزش ذاتی است (املیل ۱۹۸۳، ۱۹۹۶، هنسی و امبیل ۱۹۹۸). این دیدگاه پذیرفته شده از نظر تجربی تأیید شده است (شین و زو ۲۰۰۳، تیرنی، فامر و گرین ۱۹۹۹). از این روی هدف ما بررسی نقش پاداش‌های بیرونی در فرآیند خلاقیت است(پاداش دهی موجب بروز خلاقیت می‌شود).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title:The creativity‐performance relationship: How rewarding creativity moderates the expression of creativity

Abstract

Researchers have argued that creativity is intrinsically motivated, and that rewarding creativity can stifle creativity. Using a sample of 310 employees reporting to 50 different supervisors, we instead show that rewarding creativity influences the relationship between creativity and performance by changing the nature of expressed creativity. We do this by examining novelty and usefulness as separate dimensions. High perceived reward enhances the relationship between novelty and performance while diminishing the relationship between usefulness and performance. The moderating effect of reward for creativity on the relationship between creativity and performance was not observed when we operationalized creativity as an integrated, unidimensional construct.

دیدگاهتان را بنویسید