آبشارهای تکاملی در طرد همسالان ، سوگیری پردازش اطلاعات اجتماعی و پرخاشگری در دوران کودکی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 25

تعداد کلمات : 8000

مجله : Development and Psychopathology

انتشار : 2010

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
30 ژانویه 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1097 بازدید
22,000 تومان

عنوان فارسی مقاله: آبشارهای تکاملی در طرد همسالان ، سوگیری پردازش اطلاعات اجتماعی و پرخاشگری در دوران کودکی

چکیده

این مطالعه با استفاده از داده های ۵۸۵ کودک که در ۱۲ نقطه زمانی ارزیابی شده اند ، یک مدل آبشار تکاملی را رد کرده است. SIP اثرات مستقیمی بر طرد و پرخاشگری همسالان داشت. پرخاشگری تأثیر مستقیم بر رد همسالان بعدی داشت. همچنین هر سازه تأثیرات غیرمستقیمی بر روی هر یک از سازه های دیگر داشت. این یافته ها با نشان دادن اینکه هر یک از اثرات سازه در چرخه گلوله برفی در طول زمان چگونه تغییر می کند ، به غنی تر شدن مطالعات کمک می کند. پیشرفت مشکلات SIP و پرخاشگری نیز بررسی شد ، و هر دو مهارت بهتر SIP و پرخاشگری پایین ترجیح اجتماعی را تسهیل می کنند. یافته ها از نظر روابط پویا ، رشد در محیط های اجتماعی ، شناختها و سازگاری رفتاری مورد بحث قرار می گیرند(پرخاشگری در دوران کودکی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Developmental cascades of peer rejection, social information processing biases, and aggression during middle childhood

Abstract

 This study tested a developmental cascade model of peer rejection, social information processing (SIP), and aggression using data from 585 children assessed at 12 time points from kindergarten through Grade 3. Peer rejection had direct effects on subsequent SIP problems and aggression. SIP had direct effects on subsequent peer rejection and aggression. Aggression had direct effects on subsequent peer rejection. Each construct also had indirect effects on each of the other constructs. These findings advance the literature beyond a simple mediation approach by demonstrating how each construct effects changes in the others in a snowballing cycle over time. The progressions of SIP problems and aggression cascaded through lower liking, and both better SIP skills and lower aggression facilitated the progress of social preference. Findings are discussed in terms of the dynamic, developmental relations among social environments, cognitions, and behavioral adjustment.