واقعیت افزوده به عنوان یک فناوری پایدار برای بهبود پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 25

تعداد کلمات : 12000

مجله : sustainability

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
12 آوریل 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1225 بازدید
36,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:واقعیت افزوده به عنوان یک فناوری پایدار برای بهبود پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان با و بدون نیازهای آموزشی ویژه

 چکیده

  واقعیت مجازی آموزش را تحت تأثیر قرار داده است تا جایی که به تدریج مؤسسات آموزشی بیشتری آن را می پذیرند. مسئله تحقیق از نیاز به مطالعه امکانات آموزشی ارائه شده از طریق ادغام واقعیت افزوده در برنامه درسی و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی در کلاس های متنوع، به ویژه در درس شیمی ناشی می شود. این مطالعه به بررسی ۶۰ شرکت‌کننده در سن مدرسه با و بدون نیازهای آموزشی ویژه می‌پردازد و به سه سؤال اساسی می‌پردازد: (الف) آیا ادغام فناوری واقعیت افزوده (AR) منجر به پیشرفت تحصیلی بهتری می‌شود؟ (ب) آیا دانش با استفاده از AR برای مدت طولانی تری حفظ می شود؟ (ج) آیا رابطه ای بین پیشرفت تحصیلی، پذیرش و انگیزه در مورد استفاده از این فناوری وجود دارد؟ این پژوهش با در نظر گرفتن نظریه اجتماعی-سازه انگاری یادگیری و یادگیری مشارکتی و فراگیر به عنوان چارچوب، با رویکرد کمی و طرح پیش تجربی انجام شد. اپلیکیشن AR VR Molecules Editor در درس های شیمی استفاده شد. نتایج اصلی پیشرفت تحصیلی فوری و حفظ محتوا را نشان داد. علیرغم تنوع کلاسی، فناوری‌های فراگیر، یادگیری دانش‌آموزان را بدون توجه به اینکه آیا نیازهای آموزشی ویژه (SEN) دارند یا خیر، افزایش می‌دهند. آنها همچنین اذعان دارند که AR یک فناوری پایدار مناسب است که ممکن است عدالت اجتماعی و شناختی و آموزش فراگیر را تقویت کند و دانش‌آموزانی را تربیت کند که به همان اندازه برای آینده پویا آماده باشند(پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Augmented Reality as a Sustainable Technology to Improve Academic Achievement in Students with and without Special Educational Needs

Abstract

 Virtual reality has impacted education, where progressively more educational institutions consider its inclusion. The research problem derives from the need to study the educational possibilities provided by integrating augmented reality into the curriculum, and its effect on academic achievement in a diverse class, specifically in the chemistry subject. This study examines 60 school-age participants with and without special educational needs, and addresses three overarching questions: (a) Would integrating augmented reality (AR) technology result in better academic achievement? (b) Would knowledge be retained longer by using AR? (c) Is there any relationship between academic achievement, acceptance and motivation regarding the use of this technology? Embracing the socio-constructivist theory of learning and collaborative and immersive learning as a framework, this study was carried out using a quantitative approach and a pre-experimental design. The AR VR Molecules Editor application was used in chemistry lessons. Main results showed significant immediate academic achievement and content retention. Despite classroom diversity, immersive technologies enhance students’ learning regardless of whether they have special educational needs (SEN) or not. They also acknowledge that AR is a suitable sustainable technology that may foster social and cognitive justice and inclusive education, and train students that are equally prepared for the dynamic future.