همبستگی و ارتباط میان TQM نرم، TQM سخت و کارایی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 23

تعداد کلمات : 6000

مجله : Social and Behavioral Sciences

انتشار : 2002

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
11 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1194 بازدید
13,000 تومان

عنوان فارسی مقاله: بررسی همبستگی و ارتباط میان TQM نرم، TQM سخت و کارایی و عملکرد سازمان و شرکت

 چکیده  

 حجم وسیعی از مطالعات آزمایشی و تجربی حاکی از آن هستند تنها تعداد معدودی از عناصر نرم افزاری مدیریت جامع كیفیت نرم (TQM) در عملکرد سازمانی نقش دارند در حالی كه عناصر TQM سخت هیچ ارتباطی با عملکرد ندارند. با وجود این یافته‌ها، مطالعات و منابع نشان می‌دهد که عناصر TQM سخت در واقع تأثیر عمیقی بر عملکرد سازمان دارند. مطالعات تجربی که به بررسی رابطه بین TQM سخت و عملکرد پرداخته‌اند، تأثیر هر بعد TQM را بر عملکرد جداگانه بررسی کرده‌اند. ما استدلال می‌کنیم که مناسب‌تر است که تأثیر مستقیم TQM نرم را بر انتشار TQM سخت در سازمانها بررسی کنیم و سپس تأثیر مستقیم TQM سخت را بر عملکرد ارزیابی کنیم. علاوه بر تأثیرات مستقیم، بررسی اثر غیرمستقیم TQM نرم بر عملکرد از طریق تأثیر آن بر روی عناصر TQM سخت نیز حائز اهمیت است. تجزیه و تحلیل ۲۶۰ شرکت تولیدی استرالیا نشان داد که TQM نرم و نرم TQM هم به طور مستقیم در عملکرد سازمان نقش دارند. همچنین نتایج حاکی از آن است که بین عناصر TQM نرم و کسانی که از TQM سخت هستند، رابطه مثبت معناداری وجود دارد. علاوه بر این، علاوه بر تأثیر مستقیم آن، عناصر نرم TQM نیز به طور غیرمستقیم از طریق تأثیر آن بر روی عناصر TQM سخت تأثیر می‌گذارد(کارایی و عملکرد سازمان و شرکت).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title:Relationships Between Soft TQM, Hard TQM, and Organisational Performance

Abstract

Many empirical studies have demonstrated that only a handful of soft total quality management (TQM) elements contribute to organisational performance while elements of hard TQM have no relationship with performance. Despite these findings, a review of literature suggests that the elements of hard TQM in fact have a profound impact on organisational performance. The empirical studies which have investigated the relationship between hard TQM and performance have investigated the impact of each dimension of TQM on performance separately. We argue that it is more appropriate to investigate the direct impact of soft TQM on the diffusion of hard TQM in organisations and then assess the direct impact of hard TQM on performance. Besides direct effects, it is also important to investigate the indirect effect of soft TQM on performance through its effect on hard TQM elements. Analysis of 260 Australian manufacturing companies revealed that both soft TQM and hard TQM contribute directly to organisational performance. The results also indicate that there are significant positive relationships between the elements of soft TQM and those of hard TQM. Moreover, in addition to its direct affect, the elements of soft TQM also indirectly affects an organisation’s performance through its effect on hard TQM elements.
دیدگاهتان را بنویسید