کج خلقی و زودرنجی در کودکان و نوجوانان: چالشی برای DSM-5

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 12

تعداد کلمات : 4700

مجله : Eur Child Adolesc Psychiatry

انتشار : 2011

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
7 می 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2313 بازدید
25,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:کج خلقی و زودرنجی در  کودکان و نوجوانان: چالشی برای DSM-5

 چکیده

کج خلقی و زودرنجی اخیراً به موضوع مورد توجه پزشکان و بیماری شناسان تبدیل شده است و جایگاه و اهمیت آن در DSM-5 امروزه مورد بحث و بررسی است. با این حال، تحقیقات در زمینه‌ی کج خلقی و زودرنجی به تازگی انجام شده‌اند(کج خلقی و زودرنجی چالشی برایDSM-5). من در این جا به بررسی یافته‌های مربوط به کج خلقی و زودرنجی و ارتباط قوی آن با اختلالات اضطراب عمومی و افسردگی در مقایسه با رفتارهای مخرب می‌پردازم. به علاوه، من، اهمیت کج خلقی و زودرنجی را در بحث‌های اخیر در مورد اختلال دو قطبی در کودکان و نوجوانان مطالعه کرده و در مورد یافته‌های تحقیقات مرتبط با اختلال نامنظمی خلقی بحث می‌کنم. سپس به بررسی اهمیت کج خلقی و زودرنجی برای دو هدف اصلی حساسیت و بعدیت رشدی می‌پردازم. در نهایت، در مورد مقوله‌ی اختلال نامنظمی خلق و خوی DSMP5 با بی قراری جنسیتی بحث کرده و پیشنهاداتی را در مورد تحقیقات آینده ارائه می‌کنم(کج خلقی و زودرنجی چالشی برایDSM-5).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Irritability in children and adolescents: a challenge for DSM-5

Abstract

Irritability has recently become a major focus of interest for clinicians and nosologists alike, and its position in the upcoming DSM-5 is currently debated. However, research on irritability has only recently started emerging. Here, I review the recent findings on irritability and its differentially strong relationship to depressive and generalised anxiety disorders compared to disruptive behaviours. Furthermore, I examine the importance of irritability in the recent debate about bipolar disorder in children and adolescents and discuss findings from research into severe mood dysregulation. I next address the relevance of irritability to the two core aims of developmental sensitivity and dimensionality. Finally, I critically discuss the recently proposed putative DSM-5 category of temper dysregulation disorder with dysphoria and make suggestions about future research directions.

دیدگاهتان را بنویسید