رابطه‌ی بین اجرا و تشخیص پانتومیم در میان کودکان مبتلا به اوتیسم

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 29

تعداد کلمات : 8900

مجله : Research in Autism Spectrum Disorders

انتشار : 2019

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
11 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2005 بازدید
31,000 تومان

عنوان فارسی مقاله: رابطه‌ی بین اجرا و تشخیص پانتومیم در میان کودکان مبتلا به اوتیسم و در حال رشد سالم

چکیده

 پیش زمینه: نقص‌ها و اختلالات حرکتی در اوتیسم دارای دو بعد است: از یک سو، آن‌ها با روش‌های تشخیصی استاندارد نادیده گرفته می‌شوند و از سوی دیگر، دارای فراوانی (۷۰ درصد) زیادی می‌باشند و به عنوان شاخص اولیه‌ی سندرم محسوب می‌شود. شناسایی آن‌ها بسیار مهم است زیرا روی قابلیت‌های اجتماعی بر مبنای درک اعمال دیگران اثر دارد.

روش: پنجاه و دو کودک در حال رشد (TD) و ۱۳ کودک مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD)، در مطالعه شرکت کردند. کودکان از نظر اجرای پانتومیم و دو وظیفه‌ی مبتنی بر مشاهده‌ی پانتومیم بررسی شدند: تشخیص معنی پانتومیم و تشخیص خطا با پانتومیم‌های مشاهده شده که می‌تواند در بر گیرنده‌ی خطاهای مکانی، زمانی و بخشی از بدن به عنوان ابزار باشد.

نتایج: عملکرد کودکان TD در کار های مبتنی بر مشاهده، همبستگی قوی با مهارت‌های حرکتی افراد دارد. به طور کلی، کودکان ASD، عملکرد ضعیف‌تری را نسبت به TD در همه‌ی کار ها نشان دادند. در هر دو فرایند اجرای پانتومیم و تشخیص خطا، آن‌ها شیوع انتخابی و موازی خطاهای مکانی را نشان دادند که امتیازات آن‌ها با شدت علایم اوتیستی همبستگی داشت.

نتیجه گیری: در کودکان TD، توانایی رمز گشایی فعالیت‌های انجام شده توسط دیگران بستگی به فرایند حرکتی مشاهده کننده دارد. در کودکان مبتلا به اوتیسم، توازن بین نقص و اختلال در اجرای پانتومیم و تشخیص نشان می‌دهد که در طی مشاهده‌ی عمل، رزونانس و هماهنگی حرکتی، به دلیل فعالیت حرکتی مختل، تضعیف می‌شود و مانع از ارتباط اجتماعی با سایرین می‌گردد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The relationship between pantomime execution and recognition across typically developing and autistic children

Abstract

Background: Motor deficits in autism have a double aspect: on one side, they are neglected by standard diagnostic procedures, on the other they are very frequent (70%) and promising as early indicator of the syndrome. Their characterization is extremely relevant, as they could impact on social abilities based on the understanding of others’ actions. Method: Fifty-two typically developing children (TD) and 13 children with autism spectrum disorder (ASD) took part to the study. Children were evaluated in pantomime execution, and in two tasks based on pantomime observation: recognition of pantomime meaning, and error recognition, with observed pantomimes that could contain spatial, temporal or body-part-as-tool errors. Results: TD children performance in tasks based on observation appeared strongly associated toindividual motor skills. In general, ASD children exhibited a poorer performance than TD in all tasks. Most interestingly, in both pantomime execution and error recognition they showed a parallel and selective prevalence of spatial errors, whose scores resulted to be correlated with the autistic symptoms severity. Conclusions: In TD children, the capacity to decode the actions done by others relies on the observer motor repertoire. In children with autism, the parallelism between deficits in pantomime execution and recognition suggests that during action observation the motor resonance is impoverished due to an impaired motor repertoire, thus impeding a proper social contact with others.
    دیدگاهتان را بنویسید