تمرین تعادل بیودکس در برابر تمرین تعادل سنتی برای کودکان

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 25

تعداد کلمات : 4500

مجله : Journal of Taibah University Medical Sciences

انتشار : 2015

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
10 اکتبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1703 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تمرین تعادل بیودکس در برابر تمرین تعادل سنتی برای کودکان مبتلا به دی پلژی اسپاستیک

چکیده

 هدف: هدف این مطالعه مقایسه اثربخشی تمرین تعادل با استفاده از سیستم تعادل بیودکس وبرنامه تمرین تعادل سنتی برروی امتیاز تعادل و مهارت‌های حرکتی درشت کودکان با دی پلژی اسپاستیک می‌باشد.

 روش‌ها: یک مطالعه کنترل شده تصادفی بر روی ۴۸ کودک مبتلا به دی پلژی اسپاستیک با فلج مغزی (۲۶ پسر و ۲۲ دختر) در دامنه سنی ۵ تا ۸ سال انجام شد. کودکان به طورتصادفی به دو گروه مساوی تقسیم شدند. محققان ارزیابی‌های حرکتی درشت و تعادلی را برای هر کودک با استفاده از مقیاس تعادل برگ و شاخص کارکرد حرکتی درشت قبل وپس از برنامه درمانی انجام دادند. احساس موقعیت یابی مجدد غیر فعال با یک دینامومتر ایزوکینتیک بیودکس اندازه گیری شد. گروه مطالعه برنامه تمرین تعادل بیودکس و سنتی رادریافت کرد، در حالی که گروه شاهد، تمرین تعادل سنتی را علاوه بر برنامه درمانی سنتی را سه بار در هفته به مدت ۱۲ هفته دریافت کرد(کودکان مبتلا به دی پلژی اسپاستیک).

 نتایج: پیشرفت وبهبود معنی داری در همه شاخص‌های برایند دوگروه مشاهده شد که مقادیر میانگین قبل و پس از درمان را مقایسه می‌کند. به علاوه، نتایج بهبود معنی داری را در مقادیر میانگین پس از درمان برای گروه اموزشی تعادل بیودکس نشان داد.

نتیجه گیری: تمرین تعادل با سیستم تعادل بیودکس به دلیل بهبود قابلیت‌های تعادلی و کارکردهای حرکتی درشت کودکان با دیپلژی اسپاستیک و فلج مغزی نسبت به سیستم تعادل سنتی برتر است

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Biodex balance training versus conventional balance training for children with spastic diplegia

Abstract

Objective The purpose of this study was to compare the effectiveness of balance training using the Biodex balance system and a conventional balance training programme on balance score and on gross motor skills of children with spastic diplegia. Methods A randomized controlled study was conducted on 48 spastic diplegic children with cerebral palsy (26 boys and 22 girls) in the age range of 5–8 years. The children were randomly allocated to two equal groups. The investigators performed balance and gross motor function assessments for every child using the paediatric Berg balance scale and the gross motor function measure −88 scale (dimensions D and E) before and after the treatment programme. Passive repositioning sense was measured by a Biodex III isokinetic dynamometer. The study group received Biodex balance training and traditional physical therapy programme training, whereas the control group received conventional balance training in addition to the traditional physical therapy programme training, 3 times per week for 12 weeks. Results Significant improvement was observed in all outcome measures of the two groups, comparing their pre- and post-treatment mean values. Furthermore, the results revealed a significant (P < 0.05) improvement in mean post-treatment values for the Biodex balance training group. Conclusion Balance training using the Biodex balance system is superior to conventional balance training for improving the balance abilities and gross motor functions of children with cerebral palsy and spastic diplegia.
 
    دیدگاهتان را بنویسید