کیفیت تعامل معلم-دانش آموز و رشد شناختی و علمی کودکان چینی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 30

تعداد کلمات : 12000

مجله : Early Childhood Research Quarterly

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
22 ژوئن 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1248 بازدید
42,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:کیفیت تعامل معلم-دانش آموز و رشد شناختی و علمی کودکان چینی: دیدگاه‌های جدید از مدل سازی رشد گام به گام

چکیده

این مطالعه طولی با استفاده از مدل رشد گام به گام به بررسی چگونگی کیفیت تعامل معلم و کودک در رشد تحصیلی و شناختی کودکان در یک نمونه تصادفی طبقه بندی شده از کودکان چینی کمک کرده است. داده‌ها در مورد کیفیت تعامل معلم و کودک در کلاس (سه حوزه سیستم نمره گذاری ارزیابی کلاس: پشتیبانی عاطفی، سازمان دهی کلاس و پشتیبانی آموزشی) و نتایج کودک (خواندن چینی، واژگان بومی، ریاضیات و عملکرد اجرایی) سه بار (T1، T2 و T3) در طول K2 تا K3 سال جمع آوری شد. یافته‌ها نشان داد که نمره پشتیبانی آموزشی (IS) در ترم دوم مهد کودک (T1، K2-2) به میزان قابل توجهی به سطح اولیه واژگان، ریاضیات و عملکردهای اجرایی کودکان K2-2 پیش دبستانی مربوط است. از همه مهمتر، IS رشد ریاضی کودکان پیش دبستانی را طی مراحل ۱ (K2-2 تا K3-1) و ۲ (K3-1 تا K3-2) پیش بینی کرده و رشد عملکرد اجرایی را در مرحله ۲ (K3-1 تا K3-2) پیش بینی کرده است. یافته‌ها در چارچوب سیاست‌ها و شیوه‌های آموزش کودک در اوایل دوران کودکی، و همچنین محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های آینده تحقیق بحث شده است(کیفیت تعامل معلم-دانش آموز).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Teacher–child interaction quality and Chinese children’s academic and cognitive development: New perspectives from piecewise growth modeling

Abstract

 This longitudinal study utilized piecewise growth modeling to examine how teacher–child interaction quality contributed to children’s academic and cognitive growth in a stratified random sample of Chinese children. Data on the classroom teacher–child interaction quality (the three domains of the Classroom Assessment Scoring System: Emotional Support, Classroom Organization, and Instructional Support) and child outcomes (Chinese reading, native vocabulary, math, and executive functioning) were collected three times (T1, T2, and T3) during K2 through K3 years. Findings showed that the Instructional Support (IS) score at the second semester of kindergarten 2 (T1, K2-2) was significantly related to preschool K2-2 children’s initial levels of native vocabulary, math, and executive function scores. More importantly, IS predicted preschoolers’ math growth during Stages 1 (K2-2 to K3-1) and 2 (K3-1 to K3-2), and predicted executive function growth during Stage 2 (K3-1 to K3-2). Findings are discussed in the context of Chinese early childhood education policies and practice, as well as limitations and future research directions.