مشارکت معلمان در تضمین کیفیت در مدارس متوسطه خصوصی و دولتی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 19

تعداد کلمات : 5700

مجله : International Journal of Managerial Studies and Research (IJMSR)

انتشار : 2018

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
11 ژوئن 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1537 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مشارکت معلمان در تضمین کیفیت در مدارس متوسطه خصوصی و دولتی در کمیته آموزش محلی اوویو ، ایالت آکوا ابوم ، نیجریه: دیدگاه مدیران

 چکیده

در این تحقیق مشارکت معلمان در تضمین کیفیت در مدارس متوسطه خصوصی و دولتی در کمیته آموزش محلی اوویو ، ایالت آکوا ابوم بررسی شده است. چهار سؤال تحقیق و چهار فرضیه تهی برای انجام مطالعه مطرح شده است. برای انجام این مطالعه از طرح پیمایشی عطف به ما سبق استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل ۶۴ مدیر توزیع شده در ۶۴ مدرسه خصوصی و دولتی در کمیته آموزش محلی اوویو بود. برای انتخاب ۲۸ مدیر از ۶۴ مدرسه این منطقه از روش نمونه گیری تصادفی استفاده شد. ابزار گردآوری داده ها با استفاده از ابزار پرسشنامه مشارکت معلمان در پرسشنامه تضمین کیفیت (APTPQAQ) از مدیران است. پایایی ابزار با استفاده از روش تحلیل کرونباخ آلفا تعیین شد. مقدار ضریب ۰٫۸۳۰ برای APTPQAQ به دست آمد. ميانگين و انحراف معيار براي پاسخ به سؤالات پژوهش مورد استفاده قرار گرفت و آزمون t مستقل براي تحليل فرضيه ها در سطح معناداري ۰۵/۰ مورد استفاده قرار گرفت. یافته ها نشان داد که مدارس خصوصی و دولتی از نظر مشارکت معلمان در تحویل آموزش ، مدیریت کلاس ، فعالیت های ارزشیابی و مهارت های ارتباطی ، در تضمین کیفیت تفاوت معناداری دارند. براساس یافته های این مطالعه ، در بین دیگران توصیه می شود که مدیران باید اطمینان حاصل کنند که معلمان از طریق روشهای مختلف ارزیابی مناسب در مدارس خصوصی و دولتی نظارت بر دانش آموزان را کنترل می کنند تا از این امر اطمینان حاصل شود که زمینه هایی که دانش آموزان در آن عملکرد خوبی ندارند بازنگری می شوند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Teacher’s Participation in Quality Assurance in Private and Public Secondary Schools in Uyo Local Education Committee, Akwa Ibom State, Nigeria: Administrators’ Perspective

Abstract

The study explored teacher’s participation in quality assurance in private and public secondary schools in Uyo Local Education Committee, Akwa Ibom State. Four research questions and four null hypotheses were raised to guide the study. The ex-post facto survey design was used to carry out this study. The population of the study comprised 64 principals distributed into 64 private and public schools in Uyo Local Education Committee. Random sampling technique was used to select 28 principals from the 64 schools in the area. A researcher developed instrument titled “Administrators’ Perspective of Teachers’ Participation in Quality Assurance Questionnaire (APTPQAQ)” was used to gather the data. The reliability of the instrument was determined using Cronbach Alpha analysis. A coefficient value of 0.830 was obtained for the APTPQAQ. Mean and Standard Deviation was used to answer the research questions while independent t-test was used in analyzing the hypotheses at 0.05 level of significance. The findings revealed that private and public schools significantly differ in quality assurance based on teachers’ participation in instructional delivery, classroom management, evaluation activities and communication skills. Based on the findings of this study, it is recommended among others that, administrators should ensure that teachers monitors students through a variety of appropriate evaluation techniques in both private and public schools in order to ensure that the areas where the students are not doing so well are re-visited.
    دیدگاهتان را بنویسید