عنوان فارسی مقاله: طراحی و مدل سازی پیستون در موتور های احتراق
چکیده
هدف از این پروژه نهایی طراحی و محاسبه پیستون برای یک موتور دیزل دو زمانه بزرگ است. آنها در خدمات راه آهن ، دریایی یا ناترابردی استفاده می شوند. آنها بسیار بزرگ و سنگین هستند ، تمام قطعات باید بسیار خوب مطالعه و محاسبه شوند.
فرآیند مدل سازی قسمتهای مختلفی دارد اما باید درک شود که می خواهیم به چه چیزی برسیم لذا هدف ما دستیابی به شکل بهینه پیستون برای دستیابی به حداکثر کارایی است(مدل سازی پیستون در موتورهای احتراق). خود پیستون دارای چهار قسمت اصلی مختلف است که باید مورد توجه قرار گیرند: تاج ، رینگ های پیستون ، توپی و دامنه.
تاج در کل روند بسیار مهم است. این بخشی است که بیشتر بارها و گرما را پشتیبانی می کند. در نتیجه آن یکی از سخت ترین تغییر شکل ها است. هدف مورد مطالعه پیستون بسیار بزرگ است ، باید فکر کرد که یک سیستم تبرید در داخل تاج وجود دارد تا برخی از تنش های گرما را کاهش دهد.
از آنجا که هدف این است که تحت شرایط خاصی نحوه کار پیستون را ببینیم ، در ابتدا باید درک شود که قسمتهای مختلف ذکر شده قبل چگونه کار می کنند. تا بتوانیم نتایج مطلوب و درستی را که به دنبال آن هستیم بدست آوریم.
هنگام کار ، پیستون تحت تیمار تنش های گرمایی و تنش های نیرویی قرار می گیرد. هر دو آنها علیه پیستون عمل کرده و باعث تغییر شکل روی آن می شوند. در ابتدا ، شرایط کار باید به خوبی تعریف شده باشد. بدین ترتیب نتایج بدست آمده برای واقعیت تا حد ممکن دقیقترین خواهد بود.
مواد به کار رفته در ساخت آن نیز نقش بسیار مهمی در کل روند بازی دارند. با توجه به مواد مختلف ، تغییر شکل ها و جریان گرما متفاوت خواهد بود. در فرآیند مدل سازی باید روشی انتخاب شود که با در نظر گرفتن عوامل مختلف نتایج بهتری به دست آورد(مدل سازی پیستون در موتورهای احتراق).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.