light box
امتیاز 3.20 ارزیابی چرخه حیات یک مبدل کاتالیستی برای ماشین‌های مسافربری">

عنوان فارسی مقاله:ارزیابی چرخه حیات یک مبدل کاتالیستی برای ماشین‌های مسافربری

 

چکیده

 ارزیابی چرخه حیات یک مبدل کاتالیزگر سه سویه سرامیکی تولید شده برای ماشین مسافربری سوئدی انجام شد. اثرات زیست محیطی رخ داده در چرخه حیات مبدل کاتالیستی شامل استخراج مواد خام، تولید مبدل کاتالیستی، فاز مصرف و غیره ارزیابی می‌شوند. آن‌ها با مزایای زیست محیطی ارزیابی شده در سرتاسر عمر مفید متوسط مبدل کاتالیستی مقایسه می‌شوند. داده‌های ارزیابی نشان می‌دهند که چندین اثر زیست محیطی مهم در چرخه حیات رخ داده و به تولید عناصر گروه پلاتینوم ارتباط دارند که به عنوان عناصر کاتالیستی و نیز فاز مصرف ارتباط دارند. در سرعت بازیافت فعلی، دو مورد از سه روش وزنی مورد استفاده در این مطالعه نشان می‌دهند که اثرات محیطی نظیر تخلیه منابع و تولید پسماند اهمیت کم‌تری نسبت به آلاینده‌های هوای کاهش یافته در لوله اگزوز ماشین دارند. همان طور که از نامش پیداست، یک مبدل کاتالیستی یک مبدل است. از دیدگاه جهانی و چرخه حیات، مبدل کاتالیستی به جای کاهش اثرات محیطی این اثرات را تبدیل می‌کند. نتایج نشان می‌دهد که این گازهای اگزوز را از یک محل به اثرات محیطی در مکان‌های دیگر دنیا تبدیل می‌کند. مهم است که دیدگاه چرخه حیات باید برای راه حل انتهای لوله استفاده شود و اثرات محیطی در چرخه زندگی نباید نادیده گرفته شوند و باید با مزایای زیست محیطی سبک سنگین شوند(مبدل کاتالیستی برای ماشین‌های مسافربری).

Title: Life cycle assessment of a catalytic converter for passenger cars

Abstract: 

A life cycle assessment of a typical ceramic three-way catalytic converter manufactured for a Swedish passenger car is performed. The environmental impacts occurring in the life cycle of a catalytic converter, encompassing the extraction of raw materials, production of a catalytic converter, use phase, etc. are assessed. They are compared with the environmental benefits assessed throughout an average service lifetime of a catalytic converter. Inventory data show that several significant environmental impacts occur in the life cycle and are related to mining and production of the Platinum Group Elements (PGEs) used as the catalytic elements as well as to the use phase. At the current recycling rate, two of the three weighting methods used in this study indicate that the environmental impacts such as resource depletion and waste generation are not less important than the air emissions reduced at the car exhaust pipe. As its name implies, a “catalytic converter” is a “converter”. From a global and life cycle perspective, the catalytic converter is “converting” rather than reducing the environmental impacts. The results show that it is converting exhaust emissions from one place to environmental impacts in other places of the world. It is important that a life cycle perspective should be used for any “end of pipe” solution and the environmental impacts occurring in the life cycle should not be overlooked and should be weighed against the environmental benefits.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
قیمت‌های مسکن و ریسک اعتبار: شواهدی از ایالات متحده
خـریـد محـصـول
نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان یادگیرنده EFL
خـریـد محـصـول
شکستن مقاومت میزبان توسط نیای تکاملی مستقل ویروس رگبرگ زرد نکروتیک چغندر قند
خـریـد محـصـول
واکنش پروسکایت ها به عنوان مبدل‌های خودرو
خـریـد محـصـول
ویژگی‌های انتقال منفذی و انتشار مؤثر مونولیت سرامیکی برای مبدل کاتالیزوری خودرو
خـریـد محـصـول
مبدل ترافیکی و کاتالیستی- آلایندگی اتمسفری مربوطه در منطقه شهری ریو دوژانیرو
خـریـد محـصـول
مکانیسم بازیابی فلزات گروه پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی در سیستم‌های استفاده شده در اگزوز
خـریـد محـصـول
مطالعه تفضیلی اکسایش کاتالییستی HCHO و co در کاتالیزور Mn0.75Co2.25O4
خـریـد محـصـول
رفتار سه سویه فازهای ترکیبی و جداگانه پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم در ترکیب گازی کامل
خـریـد محـصـول
مطالعه در مقیاس بنچ گاز مصنوعی یک مبدل کاتالیزوری ۴ راهی: اکسایش کاتالیزوری
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا