light box
امتیاز 2.93 بررسی ویژگی‌های انتشار آلودگی و ترسیب کربن بر روی مبدل کاتالیستی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 18
تعداد کلمات : 3400
مجله : Atmospheric Environment
انتشار : 2002
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بررسی ویژگی‌های انتشار آلودگی و ترسیب کربن بر روی مبدل کاتالیستی مونولیت موتورسیکلت با استفاده از سوخت‌های مختلف

 چکیده  

 اثرات گازوییل ترکیب شده با MTBE- و سوخت ترکیبی گازوییل-اتانول ۱۰ درصد بر روی تبدیلات HC-CO- و نیتروز اکسید در مبدل‌های کاتالیستی بررسی شد. دو موتور موتور سیکلت ۴ اگزوزه با مبدل‌های کاتالیز گر سه راهه استفاده شده و انتشار آلاینده‌ها بر اساس چرخه ازمایشی ECE-40 اندازه گیری شد. نتایج نشان می‌دهد که اثر E10 بر روی تبدیل کاتالیستی اهمیت کم‌تری در مراحل آسیاب در مقایسه با گازوییل ترکیب شده با MTBE، دارد که تبدیل کاتالیستی برای E10 در نقطه ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد. اطلاعات رسوب کربن در جهت شعاع دو مبدل کاتالیستی اگزوز مونولیت توسط SEM, EPMA, XPS, TG–DTA و ftir بعذد از برنامه ۱۰۰۰۰ کیلومتری مطاللعه شد. نتایج نشان می‌دهد که رسوب کربن در مرکز مبدل رخ می‌دهد و به تدریج به سمت حاشیه‌ها می‌رود. گونه‌های کربن دار در شکل CxHy می‌باشند و این در صورتی است که سوخت وسیله نقلیه دارای ترکیب MTBE باشد در حالی که گونه‌های برای E10 برابر با CxHyO می‌باشند. اکثریت گونه‌های کربن دار بر روی فلزات ارزشمند PM رسوب می‌کنند. به علاوه، حلقه‌های آروماتیک، گروه‌های الکیل و محصولات اکسیداسیون جزیی در رسوب کربناته یافت می‌شود(مبدل کاتالیستی مونولیت موتورسیکلت).

Title: The investigation of emission characteristics and carbon deposition over motorcycle monolith catalytic converter using different fuels

Abstract

 The effects of MTBE-blended gasoline and 10% (v/v) ethanol–gasoline blended fuel (E10) on HC, CO and NOx conversions over catalytic converters were investigated. Two 4-stroke motorcycle engines outfitted with typical three-way catalytic converters were used and regulated emissions were measured according to ECE-40 test cycle. The results show that the influence of E10 on the catalytic conversion is less significant at grinding stages, compared with that of MTBEblended gasoline, the catalytic conversion, however, decreases remarkably for E10 at the point of 10 000 km. The carbon deposition information in the direction of the radius of two used monolith exhaust catalytic converters was studied by SEM, EPMA, XPS, TG–DTA and FTIR after a 10 000 km test program. The results indicate that carbon deposition occurs first at the center of a converter, gradually extending to its edge. The carbonaceous species are in the form of CxHy if the vehicle is fueled with MTBE-blended gasoline, whereas the carbonaceous species are CxHyO for E10. The majority of the carbonaceous species are deposited on the precious metal (PM) sites. Further, aromatic rings, alkyl groups and their partial oxidation products are found in the carbonaceous deposit.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
اقدام و عملکرد استراتژیک شرکت های فرآوری لبنیات کوچک و متوسط در کنیا
خـریـد محـصـول
انگیزه های کارآفرینی دانشجویان کارشناسی ، نیجریه
خـریـد محـصـول
تأثیر قابلیت های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بر عملکرد بازاریابی
خـریـد محـصـول
مفهوم CSR و اهمیت آن برای بانک های تجاری در زمینه بنگلادش
خـریـد محـصـول
فرایندهای مدیریت شکایت و رضایت مشتری در بین مشتریان بانک های تجاری در کنیا
خـریـد محـصـول
رهبری اخلاقی در عصر دیجیتال: الزامات توسعه رهبری اخلاقی در ویتنام
خـریـد محـصـول
بررسی تأثیر پذیری یاخته‌های بنیادی هماتوپویتی، مزانشیمی و نورونی از لیتیم
خـریـد محـصـول
اثرات کافئین و قهوه بر عملکرد انسان
خـریـد محـصـول
تاثیر کافئین و قهوه بر سلامت انسان
خـریـد محـصـول
مروری بر فواید سلامتی و خطر مصرف قهوه
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا