light box
امتیاز 2.65 اعتیاد به فست فود: یک مسئله مهم بهداشت و سلامت عمومی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 20
تعداد کلمات : 7000
مجله : ARC Journal of Addiction
انتشار : 2019
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:اعتیاد به فست فود: یک مسئله مهم بهداشت و سلامت عمومی

 چکیده

 فست فود/غذاهای آماده، خوشمزه و دلپذیر هستند و به آسانی آماده می‌شوند. متاسفانه، اگرچه این غذاها حاوی مقدار زیادی کالری هستند، ولی آن‌ها دارای مقدار بسیار کمی فیبر، آب و مواد معدنی در مقایسه با غذاهای طبیعی هستند. غذاهای بسته بندی شده و اسنک‌ها نیز به طور ویژه طوری ایجاد می‌شوند که به ازای هر گازی که می‌زنیم، مزه و طعم را احساس کنیم، ولی ما را به اندازه‌ی کافی با آن‌ها احساس سیری نمی‌کنیم. بدیهی است که فست فود ها خوشمزه هستند و ما را در شرایط مختلف، ترغیب به خوردن می‌کنند. فست فود اولین بار در دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی در آمریکا رایج شد و امروزه بزرگ‌ترین صنعت فست فود جهان، در اختیار آمریکاست. چون، طعم و مزه، زمان، راحتی و هزینه مهم‌ترین عوامل مؤثر در انتخاب غذای جوانان و نوجوانان است، رستوران‌های فست فود به عنوان مکانی محبوب برای خوردن غذا برای این گروه سنی محسوب می‌شود. رویکردهای فعلی نشان می‌دهد که رستوران‌های فست فود باید اطلاعات غذایی نظیر انرژی و محتوای چربی را در منوی خود و بسته بندی محصولات مشخص کنند. این به مصرف کننده کمک می‌کند تا در خصوص تصمیم گیری و انتخاب غذا قبل از خرید، بهتر عمل کند. یک رژیم غذایی کافی، متعادل و مغذی برای حفظ سلامت لازم است. برای رسیدن به رژیم غذایی سالم، مصرف فست فود باید کاهش یابد(مسئله مهم بهداشت و سلامت عمومی).

TITLE: Fast Food Addiction: A Major Public Health Issue

Abstract

Fast food/Junk food is designed to be tasty, comforting and convenient. Unfortunately, whilst these foods contain lots of calories, they often have far lower levels of fiber, water and minerals as compared to natural foods. Packaged food and snacks are also created specifically so that we get enough texture and taste from each bite to tantalize our taste buds; but not enough to make us feel full. It’s evident that fast food feels good to eat and tempts us in many different situations. Fast food first popularized in the 1970s in the United States, which has today the largest fast food industry in the world. As taste, time considerations, convenience, and cost are major factors that contribute to an adolescent's or young adult's food choices, fast food restaurants serve as popular sites for their meals eaten outside the home. Current approaches suggest that fast food restaurants should be required to clarify nutrition information such as energy and fat content on their menu boards and on product packaging. This is important to help the consumer to make better food choices before purchasing. An adequate, nutritious, and balanced diet is essential to maintain health for one's lifetime. To achieve this healthy diet, fast food consumption should be limited.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    جنسیت در مطالعات ترجمه سمعی بصری
    خـریـد محـصـول
    زبان‌های اقلیت، برنامه ریزی زبان و ترجمه‌ی سمعی بصری
    خـریـد محـصـول
    کوید۱۹(COVID-19) و ترومبوآمبولی اندام اصلی: تظاهرات و علایم در سیستم های قلبی عروقی
    خـریـد محـصـول
    COVID-19 و سلامت روان در برزیل: علایم روانی و روانپزشکی در جمعیت عمومی
    خـریـد محـصـول
    تشخیص کوید-۱۹(COVID-19)- مرور اجمالی بر روش های فعلی
    خـریـد محـصـول
    کوید-۱۹(COVID-19) در محیط
    خـریـد محـصـول
    ترجمه سمعی بصری و موسیقی عامه پسند
    خـریـد محـصـول
    برهمکنش محاوره‌ای و گفتمان در ترجمه‌ی سمعی بصری: گفت و گوی فی البداهه
    خـریـد محـصـول
    میزان اطمینان از بیماری کرونا ویروس جدید (COVID-19) در ژاپن
    خـریـد محـصـول
    مدل سازی و پیش بینی ARIMA از شیوع COVID-19 با الگوی نامنظم
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد.
    برو بالا