“بیایید در مورد ریاضی بحث کنیم”؛ تأثیر درس‌های حل مسئله بر بحث‌های ریاضی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 25

تعداد کلمات : 9300

مجله : Mathematics Education Research Journal

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
22 ژانویه 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1428 بازدید
30,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:“بیایید در مورد ریاضی بحث کنیم”؛ تأثیر درس‌های  حل مسئله بر بحث‌های ریاضی و افزایش سطح در جبر اولیه

چکیده

ما  این موضوع  را بررسی کردیم که آیا درس‌های اولیه جبر که صراحتاً با هدف برانگیختن بحث‌های ریاضی (دروس حل مسئله) انجام می‌شوند، بحث‌های ریاضی بیشتر و کیفی بهتری را تشویق  می‌کنند و سطوح ریاضی دانش‌آموزان را بیش از درس‌های معمولی در یک گروه کوچک افزایش می‌دهند. یک مطالعه نیمه تجربی (پیش و پس آزمون، گروه کنترل) در ۶ کلاس پایه هفتم (۱۶۰ نفر) انجام شد. تجزیه و تحلیل فرآیندهای تعاملی پنج گروه دانش آموزی نشان داد که بحث های ریاضی بیشتری در شرایط تغییر-مسئله رخ داده است. کیفیت بحث های ریاضی در شرط تغییر-مسئله در مقایسه با شرایط کتاب درسی معمولی بهتر بود، اما هنوز جای پیشرفت بیشتری وجود دارد. یک تصویر کیفی از دو بحث ریاضی معمولی در شرایط تغییر-مسئله ارائه شده است. اگرچه سطوح ریاضی دانش آموزان در هر دو شرایط به میزان مناسبی افزایش یافت، هیچ تفاوتی بین شرایط یافت نشد. ما به این نتیجه رسیدیم که درس‌های تغییر مسئله برای برانگیختن بحث‌های ریاضی در درس‌های جبر اولیه کلاس هفتم با تغییر مسئله قدرتمند هستند(حل مسئله بر بحث‌های ریاضی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: “Let us discuss math”; Effects of shift‐problem lessons on mathematical discussions and level raising in early algebra

Abstract

 We investigated whether early algebra lessons that explicitly aimed to elicit mathematical discussions (shift-problem lessons) invoke more and qualitatively better mathematical discussions and raise students’ mathematical levels more than conventional lessons in a small group setting. A quasi-experimental study (pre- and post-test, control group) was conducted in 6 seventh-grade classes (N = 160). An analysis of the interaction processes of five student groups showed that more mathematical discussions occurred in the shift-problem condition. The quality of the mathematical discussions in the shift-problem condition was better compared to that in the conventional textbook condition, but there is still more room for improvement. A qualitative illustration of two typical mathematical discussions in the shift-problem condition are provided. Although students’ mathematical levels were raised a fair amount in both conditions, no differences between conditions were found. We concluded that shift problem lessons are powerful for eliciting mathematical discussions in seventh-grade shift-problem early algebra lessons.