عنوان فارسی مقاله:ادراک مشتریان از کیفیت و ارزش قیمت خودروهای معتبر: نظرسنجی از تصمیم خرید مشتریان در نیجریه
چکیده
این مطالعه به منظور تعیین میزان تأثیر ادراک کیفیت از خودروهای لوکس بر ارزش قیمت ادراک شده مشتری از یک برند خودروی ترجیحی در ریورز – نیجریه انجام شد. در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی پیمایشی استفاده شده است. جامعه این مطالعه ۷۳۰۳۹۰۰ خریداران بالقوه و فعال خودروهای لوکس از ایالت ریورز – نیجریه بود. حجم نمونه ۴۰۰ پاسخ دهنده با استفاده از تکنیک های اندازه نمونه تارو یامن که در آنی (۲۰۱۲) استناد شده است، به دست آمد. در این پژوهش از روش نمونه گیری طبقه ای مبتنی بر هدفمند استفاده شد تا محقق بتواند عناصر نمونه نماینده مورد علاقه جامعه را انتخاب کند. پرسشنامه ای مشتمل بر ده سوال (۲۰) سوال برای تعیین میزان تاثیر ادراک کیفیت از خودروهای لوکس بر ارزش درک شده مشتری از یک برند خودروی ترجیحی در ایالت ریورز – نیجریه استفاده شد. از روش بازآزمایی پایایی ابزار استفاده شد و نتیجه ضریب R 83/0 به دست آمد. داده های جمع آوری شده با استفاده از آزمون میانگین نمره و آمار ضریب همبستگی گشتاور پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج بهدستآمده نشان داد که “هیچ رابطه معنیداری بین دوام، عملکرد، کیفیت اقتصادی و نوآورانه خودروهای معتبر و ارزش قیمت درک شده توسط مشتری از برند خودروی ترجیحی در ایالت ریورز وجود ندارد”. توصیه میشود که شرکتهای تولید و توزیع خودرو، «تصمیم سیاست قیمت پایدار (SPPD)، ایجاد واحد عملکرد مسئولیتپذیری کیفیت (QRPU)، ایجاد مرکز راهحل خدمات کیفیت اقتصادی (EQSS-Center)» را تدوین کنند. و از تکنیک های نوآورانه ارزیابی کیفیت برای نظارت بر مسائل مربوط به درک کیفیت مشتریان از خودروهای لوکس در ریورز استیت استفاده کنید. مفهوم این یافته این بود که اگر شرکتهای تولیدکننده و توزیع موفق به اتخاذ توصیههای فوق نشوند، ممکن است منجر به نارضایتی مشتریان از برند شرکت شود. و به این ترتیب، موفقیت عملیات تجاری در ایالت ریورز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.