ادراک مشتریان از کیفیت و ارزش قیمت خودروهای معتبر: نظرسنجی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 31

تعداد کلمات : 11900

مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
21 فوریه 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1197 بازدید
39,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:ادراک مشتریان از کیفیت و ارزش قیمت خودروهای معتبر: نظرسنجی از تصمیم خرید مشتریان در نیجریه

 چکیده

  این مطالعه به منظور تعیین میزان تأثیر ادراک کیفیت از خودروهای لوکس بر ارزش قیمت ادراک شده مشتری از یک برند خودروی ترجیحی در ریورز – نیجریه انجام شد. در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی پیمایشی استفاده شده است. جامعه این مطالعه ۷۳۰۳۹۰۰ خریداران بالقوه و فعال خودروهای لوکس از ایالت ریورز – نیجریه بود. حجم نمونه ۴۰۰ پاسخ دهنده با استفاده از تکنیک های اندازه نمونه تارو یامن که در آنی (۲۰۱۲) استناد شده است، به دست آمد. در این پژوهش از روش نمونه گیری طبقه ای مبتنی بر هدفمند استفاده شد تا محقق بتواند عناصر نمونه نماینده مورد علاقه جامعه را انتخاب کند. پرسشنامه ای مشتمل بر ده سوال (۲۰) سوال برای تعیین میزان تاثیر ادراک کیفیت از خودروهای لوکس بر ارزش درک شده مشتری از یک برند خودروی ترجیحی در ایالت ریورز – نیجریه استفاده شد. از روش بازآزمایی پایایی ابزار استفاده شد و نتیجه ضریب R 83/0 به دست آمد. داده های جمع آوری شده با استفاده از آزمون میانگین نمره و آمار ضریب همبستگی گشتاور پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به‌دست‌آمده نشان داد که “هیچ رابطه معنی‌داری بین دوام، عملکرد، کیفیت اقتصادی و نوآورانه خودروهای معتبر و ارزش قیمت درک شده توسط مشتری از برند خودروی ترجیحی در ایالت ریورز وجود ندارد”. توصیه می‌شود که شرکت‌های تولید و توزیع خودرو، «تصمیم سیاست قیمت پایدار (SPPD)، ایجاد واحد عملکرد مسئولیت‌پذیری کیفیت (QRPU)، ایجاد مرکز راه‌حل خدمات کیفیت اقتصادی (EQSS-Center)» را تدوین کنند. و از تکنیک های نوآورانه ارزیابی کیفیت برای نظارت بر مسائل مربوط به درک کیفیت مشتریان از خودروهای لوکس در ریورز استیت استفاده کنید. مفهوم این یافته این بود که اگر شرکت‌های تولیدکننده و توزیع موفق به اتخاذ توصیه‌های فوق نشوند، ممکن است منجر به نارضایتی مشتریان از برند شرکت شود. و به این ترتیب، موفقیت عملیات تجاری در ایالت ریورز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Customers’ Perception of Quality and Price Value of Prestigious Cars: A Survey of Customers’ Purchasing Decision in Nigeria

Abstract

 This study was carried out to find out the extent to which quality perception of luxurious cars influenced customer’sperceived price value of a preferred car brand in Rivers- Nigeria. A descriptive survey research method was used in this study. The population of this study was 7,303,900 potential and active buyers of luxurious cars drawn from Rivers StateNigeria. The sample size of 400 respondents was obtained with the use of Taro Yamene’s sample size techniques cited in Ani (2012). The purposive based stratified sampling procedure was employed in the study toenable the researcher select the representative sample elements of the population interest. A questionnaire comprising ten (20) item questions was used to determine the extent to which quality perception of luxurious cars influenced customer’s perceived price value of a preferred car brand in Rivers State - Nigeria. A test-retest method of the instrument reliability was used and the coefficient result of ‘R’ being .83, was obtained. The data collected were analyzed using the mean score test and Pearson moment correlation coefficient statistics. Results obtained revealed that ‘There is no significant relationship between the durability, performance, economic and innovative quality of prestigious cars and the customer’s perceived price value of the preferred car brand in Rivers State’. It was advisable that the ‘Car producing and distribution firms should formulate, ‘Sustainable Price Policy Decision (SPPD), establish Quality Responsibility Performance Unit (QRPU), build Economic Quality Services Solution Center (EQSS-Center)’; and employ Innovative Quality Evaluation Techniques’ to oversee issues concerning customers’ quality perception of luxurious cars in Rivers State’. The implication of the finding was that if the producing and distribution firms failed to adopt the above recommendations, it might result in customers’ dissatisfaction in the firm’s brand; and as such, the success of the business operation in Rivers State will be affected.