عنوان فارسی مقاله: عوامل مؤثر بر نگرش و آگاهی مصرف کنندهها برای مشارکت در سیستم جمع اوری پسماندهای الکترونیک: مطالعه موردی در نیجریه
چکیده
به دلیل افزایش مقدار پسماندهای الکترونیکی تولید شده در نیجریه، چالشهایی نظیر رفتارهای تفکیک و بازیافت مصرف کننده ظهور کرده است. درک قصد و نگرش مصرف کنندهها برای مشارکت در جمع اوری و تفکیک در مبدأ زبالههای الکترونیکی، درافزایش سطح مشارکت در طرح جمع اوری پسماندهای الکترونیکی کلیدی است. تئوری رفتار برنامه ریزی شده (TPB)، یک بستری را برای شناسایی عوامل مؤثر بر قصد بازیافت فراهم میکند. براساس TPB، ما یک چارچوب نظری را برای مطالعه شیوه اثر گذاری عواملی نظیر نگرش، هنجار ذهنی، کنترل رفتارادراک شده و دانش محیطی بر روی قصد مشارکت در جمع اوری زبالههای الکترونیک ارائه میکنیم. نتایج نشان میدهد که تنها عامل زیر ساخت تعدیل کننده رابطه بین دو عامل مؤثر نگرش و هنجار ذهنی و قصد است. ضرایب منفی رگرسیون برای اثرات متقابل نشان میدهد که معرفی زیر ساخت ها منجر به توانایی تأثیر گذاری ضعیف نگرش و هنجار ذهنی بر قصد و نگرش میشود. از این روی اهمیت این مطالعه درانگیزش نیات و قصد مصرف کننده برای دولت در راستای ارائه زیر ساخت های کارکردی نزدیک به جامعه سودمند است به طوری که به آسانی توسط مصرف کنندههای خانوار قابل دسترس است(سیستم جمع اوری پسماندهای الکترونیک).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.