بررسی آزمایشی ویژگی‌های احتراق مشعل متان/ اکسیژن در کانال میکروپلیت

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 11

تعداد کلمات : 2800

مجله : Energy Procedia

انتشار : 2017

:

:

:

:

:

تاریخ انتشار
6 مارس 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
856 بازدید
21,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی آزمایشی ویژگی‌های احتراق مشعل متان/ اکسیژن در کانال میکروپلیت

 

چکیده

ویژگی‌های احتراق متان/ اکسیژن پیش ترکیب شده در میکروکانال به طور ازمایشی از طریق تست اشتعال میکرو مقیاس بررسی شد. آستانه‌های اشتعال پذیری، رفتارهای شعله، استانه پایداری و سرعت تکثیر شعله با تغییر اندازه کامپیوتر و سرعت جریان ورودی بررسی شد. نتایج نشان می‌دهد که سه رفتار شعله در ازمایش به ترتیب شعله خارجی در محل خروجی، شعله پایدار در کانال و شعله با انهدام و احتراق تکراری مشاهده شد. منطقه اشتعال پایدار با افزایش سرعت جریان ورودی متان افزایش می‌یابد. با این حال پایداری شعله در سرعت بالا نمی‌تواند در زمان افزایش سرعت جریان افزایش یابد. آستانه اشتعال پذیری زمانی بیشتر است که ارتفاع کانال بزرگ‌تر باشد. در عین حال، افزایش ارتفاع و کاهش طول کانال برای استانه پایداری در کانال با دامنه خاصی از نسبت‌های معادل ۱٫۲۵-۱٫۸۰ سودمند بود. این مطالعه ازمایشی بر روی ویژگی‌های اشتعال متان/ اکسیژن از پیش ترکیب شده در کانال‌های صفحه‌ای اشتعال میکرو در آینده را تأیید کرد(ویژگی‌های احتراق مشعل متان/ اکسیژن).

دانلود جدیدترین مقالات ترجمه شده مهندسی

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Experimental investigation on the combustion characteristics of premixed CH4/O2 flame in a micro plate channel

Abstract: 

The combustion characteristics of premixed rich CH4/O2 in micro channel was investigated experimentally via the visual micro-scale combustion test bench. The flammability limits, flame behaviors, stability limits and flame propagation speed were researched by changing the combustor sizes and inlet flow rates. The results show that there are three flame behaviors observed in the experiment, respectively external flame at the exit, stable flame in the channel, flame with repetitive extinction and ignition (FREI). Stable combustion zone increases with the increase of CH4 inlet flow rate. But the stability of the flame at high velocity may not be increased when the inlet flow rate is increased. The flammability limit was greater when the channel height was larger. Meanwhile, the increasing height and the decreasing length of the channel were also beneficial to stability limits in the channel with a certain range of equivalence ratios of 1.25 - 1.80. This experimental study on the combustion characteristics of premixed rich CH4/O2 in micro planar channels provides support for micro combustion in the future.
دیدگاهتان را بنویسید