بررسی تجربی نقش آموزش عالی در ساخت اقتصاد سبز

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 26

تعداد کلمات : 7200

مجله : Forest

انتشار : 2019

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : بالا

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
13 آگوست 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1837 بازدید
64,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی تجربی نقش آموزش عالی در ساخت اقتصاد سبز

چکیده

 رابطه بین آموزش عالی و توسعه اقتصادی از دیرباز در تحقیقات اقتصاد و آموزش مورد تاکید قرار گرفته است. بسیاری از منابع موجود بر تولید ناخالص داخلی (GDP) به عنوان معیار اصلی سیستم حسابداری اقتصادی یک کشور تمرکز دارد، اما این ممکن است برخی از اثرات منفی تولید، مانند کاهش منابع و آسیب‌های زیست محیطی را نادیده بگیرد. در چنین شرایطی، مفهوم «تولید ناخالص داخلی سبز» برای در نظر گرفتن تأثیر محیطی همزمان با اقتصاد تصور شد. با این حال، به دلیل پیچیدگی در محاسبه آلودگی زیست محیطی و در دسترس نبودن داده‌ها در مورد مصرف منابع، تنها از نظر تئوری امکان پذیر است. با توجه به مشکلات اندازه گیری، این مقاله یک رویکرد جدید برای تخمین غیر مستقیم GDP سبز پیشنهاد می‌کند. با استفاده از این رویکرد، ما عمدتاً تأثیر آموزش عالی بر رشد اقتصادی، به ویژه در مورد توسعه اقتصاد سبز را بررسی می‌کنیم. نتایج نشان می‌دهد که (الف) آموزش عالی نقش مهمی در ایجاد اقتصاد سبز ایفا می‌کند، و (ب) تولید ناخالص داخلی سبز نسبت به تولید ناخالص داخلی سنتی نسبت به تغییرات در آموزش عالی بیشتر حساس است. این مطالعه شواهد تجربی برای کمک معنی داری که آموزش عالی در ارتقای رشد اقتصادی سبز برای دستیابی به توسعه پایدار همه جانبه می‌کند، ارائه می‌دهد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: An Empirical Study of the Role of Higher Education in Building a Green Economy

Abstract

 The relationship between higher education and economic development has long been emphasized in the research on economics and education. Much of the existing literature focuses on the gross domestic product (GDP) as a core measure of a nation’s economic accounting system, but this may neglect some negative effects of production, such as resource depletion and environmental damage. Under such circumstances, the concept of “green GDP” was conceived to consider environmental influence simultaneously with the economy. It is, however, only theoretically feasible due to the complexity in calculating environmental pollution and the unavailability of data about resource consumption. Considering the measurement problems, this paper proposes a new approach to indirectly estimate green GDP. Using this approach, we mainly explore the impact of higher education on economic growth, especially regarding the development of a green economy. Results show that (a) higher education plays a significant role in building a green economy, and (b) green GDP is more responsive to changes in higher education than the traditional GDP. This study provides empirical evidence for the substantial contribution that higher education makes in promoting green economic growth to achieve comprehensive sustainable development.