تحلیل رویکرد چند معیاره برای شناسایی وزن و عامل اولویت بندی تعمیر و نگهداری راه‌های روستایی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 23

تعداد کلمات : 4200

مجله : International Journal of GEOMATE

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
23 جولای 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2327 بازدید
73,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تحلیل رویکرد چند معیاره برای شناسایی وزن و عامل اولویت بندی تعمیر و نگهداری راه‌های روستایی

چکیده

اولویت بندی بودجه سالانه به منظور تعمیر و نگهداری جاده‌ها در اداره راه‌های روستایی (DRR) اکنون بر مبنای مقایسه مزایای کاهش هزینه‌های کاربر جاده و هزینه‌های تعمیر و نگهداری است که در درجه اول بر اساس دو عامل است: حجم ترافیک و شاخص بین المللی ناهمواری (IRI). در نتیجه، تخصیص بودجه برای یک جاده کم تردد ممکن است ناکافی باشد. هدف بهبود اولویت بندی بودجه توسط برنامه استراتژیک DRR است. عوامل اقتصادی، مهندسی و اجتماعی در سه دسته دسته بندی می‌شوند. فرآیند تحلیل سلسله مراتبی برای تعیین وزن هر عامل و ارزش اولویت هر برنامه راهبردی (AHP) استفاده شده است. سیستم‌های حمل و نقل لجستیک و یکپارچه، کاهش تراکم ترافیک در مناطق شهری، توسعه حمل و نقل برای تقویت رقابت و توسعه اقتصادی روستایی و گردشگری از ارزش‌های اولویت دار برنامه استراتژیک DRR (به ترتیب اولویت) هستند. از آنجا که ارزش یک سرمایه گذاری را منعکس می‌کند، عامل اقتصادی مهم‌ترین است. مهندس مقدار اولویت را برای IRI، نسبت V/C، حجم ترافیک، حجم کامیون‌های سنگین، شبکه خطوط شریانی و اتصال به شبکه‌های جاده‌ای دیگر تجزیه و تحلیل کرد. نتیجه ضریب مهندسی نشان داد که اتصال به شبکه‌های جاده‌ای دیگر جنبه کلیدی هر استراتژی است. در استراتژی گردشگری، جمهوری اسلامی ایران تنها جنبه‌ای است که اولویت دارد. تراکم جمعیت، جاذبه‌های توریستی و مرکز تجاری همه ویژگی‌هایی هستند که هر استراتژی روی عوامل اجتماعی تمرکز دارد. در نتیجه عوامل اولویت دار باید بررسی شود که سلسله مراتب جاده تخصیص بودجه منسجم و مناسب است.

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: ANALYTICAL OF MULTI-CRITERIA APPROACH FOR ENTIFYING THE WEIGHT AND FACTOR OF RURAL ROAD MAINTENANCE PRIORITIZATION

Abstract

 The annual budget prioritization for road maintenance at the Department of Rural Roads (DRR) is now based on a comparison of the benefits of reduced road user costs and maintenance costs, which is primarily based on two factors: traffic volume and the international roughness index (IRI). As a result, the budget allocation for a low-traffic road may be inadequate. The purpose is to improve budget prioritizing by the DRR's strategic plan. Economic, engineering, and social factors are grouped into three categories. The Analytic Hierarchy Process has been used to determine the weight of each factor and the priority value of each strategic driving plan (AHP). The logistic and integrated transport systems, reducing traffic congestion in urban areas, developing transportation to strengthen competitiveness and rural economic development, and tourism are the priority values of DRR's strategic plan (in order of priority). Because it reflects the value of an investment, the economic factor is the most significant. The Engineer analyzed the priority value for IRI, V/C ratio, traffic volume, heavy truck volume, lifeline network, and connectivity to other road networks. The result of the engineering factor indicated that connecting to other road networks is a key aspect of every strategy. In the tourist strategy, IRI is the only aspect that is prioritized. Population density, tourist attractions, and business hub are all characteristics that every strategy focuses on when it comes to social factors. As a result, priority factors should be investigated the road hierarchy is consistent and appropriate budget allocation.