استفاده از بازاریابی حسی مؤثر در مدیریت کسب و کار کافی شاپ (قهوه خانه) پایدار

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 32

تعداد کلمات : 9600

مجله : sustainability

انتشار : 2019

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
13 اکتبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3168 بازدید
69,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:استفاده از بازاریابی حسی مؤثر در مدیریت کسب و کار کافی شاپ (قهوه خانه) پایدار

 

 چکیده

 این مطالعه بر بازاریابی حسی مبتنی بر حواس پنجگانه مشتریان کافی شاپ (“بینایی”، “بویایی”، “صوتی”، “چشایی” و “لامسه”) برای ارائه یک مدل رشد پایدار برای بازار اشباع کافی شاپ (قهوه خانه) متمرکز است. این مطالعه روابط بین عوامل بازاریابی حسی کافی‌شاپ‌ها، احساسات «PAD» (لذت، برانگیختگی، و تسلط)، جریان، و نیات رفتاری را شناسایی کرد. این مطالعه یک نظرسنجی آنلاین از مشتریان کافی شاپ ۲۰ ساله و بالاتر را به کار گرفت. در مجموع از ۶۰۸ نظرسنجی برای تحلیل نهایی استفاده شد. نتایج نشان داد که بین «بینایی» و تسلط، «صوتی» و برانگیختگی، «چشایی» و تسلط، «چشایی» و برانگیختگی، «لامسه» و تسلط و «لامسه» و برانگیختگی از نظر آماری رابطه معناداری وجود دارد. علاوه بر این، تأیید شد که بین احساسات PAD روابط معناداری وجود دارد. لذت نیز تأثیرات مثبتی بر جریان و نیات رفتاری دارد. در نهایت، این مطالعه اثرات تعدیل‌کننده قابل‌توجه انگیزه‌های استفاده لذت‌گرایانه و سودمند را بر روابط فرضی پیدا کرد. بر اساس یافته‌های ما، چندین پیامد مهم علمی و تجاری ارائه شده است که می‌تواند به پایداری کافی شاپ ها کمک کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Applying Effective Sensory Marketing to Sustainable Coffee Shop Business Management

 

Abstract

 This study focused on sensory marketing that appeals to the five senses of coffee shop customers (“sight,” “smell,” “sound,” “taste,” and “touch”) to provide a sustainable growth model for the saturated coffee shop market. The study identified the relationships among coffee shops’ sensory marketing factors, the “PAD” emotions (pleasure, arousal, and dominance), flow, and behavioral intentions. It employed an online survey of coffee shop customers aged 20 years and older. A total of 608 surveys were used for the final analysis. The results showed that there are statistically meaningful relationships between “sight” and dominance, “sound” and arousal, “taste” and dominance, “taste” and arousal, “touch” and dominance, and “touch” and arousal. In addition, it was confirmed that there are significant relationships among the PAD emotions; pleasure also has positive effects on flow and behavioral intentions. Finally, this study found significant moderating effects of hedonic and utilitarian usage motivations on the hypothesized relationships. Based on our findings, several important academic and business implications are provided, which can contribute to the sustainability of coffee shops.