گرایش(جهت گیری) بازاریابی سازمان ها در بازار گردشگری

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 29

تعداد کلمات : 7200

مجله : sustainability(MDPI)

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
2 اکتبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2174 بازدید
74,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:گرایش(جهت گیری) بازاریابی سازمان ها در بازار گردشگری

چکیده

بازار گردشگری با سطح بالایی از رقابت همراه است. از این رو، نهادهای ارائه دهنده خدمات و مقاصد گردشگری، اقداماتی را با هدف برآوردن نیازهای مصرف کنندگان (گردشگران) انجام می‌دهند. این فعالیت‌ها با دستیابی به سطح مناسب جهت گیری یا گرایش بازاریابی محقق می‌شوند. از نظر رفتار، گرایش بازاریابی مبتنی بر اجرای یک مفهوم بازاریابی با تمرکز بر نیازهای مشتریان و همچنین بر نتایج اقتصادی به دست آمده است. از نظر فرهنگی، جهت گیری بازاریابی را باید به عنوان نوعی فرهنگ تجاری درک کرد. این مطالعه از نظر ماهیت نظری، تجربی و مفهومی است. بخش تئوری موضوعات زیر را ارائه می‌کند: پیدایش و ماهیت جهت‌گیری بازاریابی و روش‌های اندازه‌گیری آن، مفهوم و دامنه بازار گردشگری، به همراه اجرای مسائل جهت‌گیری بازاریابی لازم برای ارزیابی عملکرد واحدها در این بازار. مفهوم سیستم ارتباطات یک نوع منتخب از موجودیت بازار گردشگری با سایر نهادها از نظر شکل‌دهی جهت‌گیری بازاریابی ارائه شد. نمونه‌ای از تحقیق در مورد سطح جهت گیری بازاریابی در بازار اپراتور تور در کشورهای منتخب اروپایی در بخش تجربی ارائه شد. نهادهای بازار اپراتور تور در لهستان با گرایش بازاریابی کمی بالاتر از نهادهای سایر کشورهای اروپایی مشخص می‌شوند. اپراتورهای توری که در بازار لهستان فعالیت می‌کنند نیز از نظر سطح جهت گیری بازاریابی نسبت به نهادهای دیگر کشورهای اروپایی مورد بررسی تنوع بیشتری دارند. هدف اصلی این مطالعه انطباق موضوعات نظری و روش شناختی مربوط به ارزیابی سطح جهت گیری بازاریابی با نهادهای فعال در بازار گردشگری است. هدف خاص تجزیه و تحلیل سطح جهت گیری بازاریابی نهادها در بازار اپراتور تور است. روش‌های تحقیق زیر مورد استفاده قرار گرفت: تحلیل انتقادی منابع موضوع، روش‌های عملیات منطقی. مشاهده، روش‌های کمی و پیمایش تشخیصی بر اساس پرسشنامه استاندارد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Marketing Orientation of Entities on the Tourism Market

 

Abstract

 The tourism market is characterized by a high level of competition. Hence, the entities providing tourism services and creating their offers in tourist destinations take actions aimed at satisfying the consumers’ (tourists’) needs. These activities are realized by achieving the appropriate level of marketing orientation. In terms of behaviour, marketing orientation is based on the implementation of a marketing concept focusing on customers’ needs and also on the achieved economic results. In cultural terms, marketing orientation should be understood as a type of business culture. The study is of theoretical, empirical and conceptual nature. The theoretical part presents the following issues: genesis and essence of marketing orientation and methods of its measurement, the concept and the scope of the tourism market, along with the implementation of marketing orientation issues necessary to assess the functioning of entities on this market. The concept of a system of connections of a selected type of tourist market entity with other entities in terms of shaping marketing orientation was presented. An example of the research on the level of marketing orientation on the tour operator market in selected European countries was presented in the empirical part. Tour operator market entities in Poland are characterized by a slightly higher average marketing orientation than entities from other European countries. Tour operators operating on the Polish market are also more diversified in terms of the level of marketing orientation than entities from other surveyed European countries. The main aim of the study is to adapt the theoretical and methodological issues related to the assessment of the level of marketing orientation to the entities operating on the tourism market. The specific aim is to analyze the level of marketing orientation of the entities on the tour operator market. The following research methods were used: a critical analysis of the literature on the subject, methods of logical operations; observation, quantitative methods, and diagnostic survey based on a standard questionnaire.