تأثیر اهمال‌کاری و مدیریت زمان بر استرس تحصیلی در دانشجویان کارشناسی پرستاری

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 14

تعداد کلمات : 3700

مجله : International Journal of Caring Sciences

انتشار : 2019

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 آگوست 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1460 بازدید
39,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر اهمال‌کاری و مدیریت زمان بر استرس تحصیلی در دانشجویان کارشناسی پرستاری: یک مطالعه مقطعی

 چکیده

  حرفه پرستاری مهارت های کار در مشغله ها، موقعیت های استرس زا و اورژانس های غیرمنتظره در بیمارستان ها را می طلبد. برای آماده سازی دانشجویان برای کار در بیمارستان ها باید مهارت های مدیریت زمان خوب و کاهش اهمال کاری را تقویت کرد. این مطالعه مقطعی بر ارزیابی اهمال‌کاری، مهارت‌های مدیریت زمان و رابطه آن با استرس تحصیلی در بین ۲۰۱ دانشجوی کارشناسی پرستاری در یک کالج خصوصی در جنوب هند متمرکز بود. یافته‌ها نشان داد که میانگین (D+S) اهمال‌کاری ۰۵/۸۸ (۱۹/۱+) بود که بالاتر از میانگین (۸۱) نمره ابزار بود که نشان‌دهنده اهمال‌کاری کمتر در دانشجویان کارشناسی پرستاری بود. بین اهمال‌کاری و استرس تحصیلی با ۱۸۵/۰=r همبستگی مثبت وجود داشت (۰۰۹/۰=p) اتلاف وقت و استرس تحصیلی ۲۵۳/۰=r (001/0=p) در بین دانشجویان کارشناسی پرستاری که از نظر آماری در سطح ۰۵/۰ معنادار است. مطالعه حاکی از آن است که کمک به دانشجویان مقطع کارشناسی برای مدیریت موثر زمان برای کاهش استرس تحصیلی و عملکرد تحصیلی بهتر ضروری است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Impact of Procrastination and Time-Management on Academic Stress among Undergraduate Nursing Students: A Cross Sectional Study

Abstract

 Nursing profession demands the skills for working in busy schedules, stressful situations and unexpected emergencies in the hospitals. There is need to inculcate good time management skills and reduction in procrastination to prepare the students to work in the hospitals. This cross-sectional study focused on assessing the procrastination, time management skills and its relationship with academic stress among 201 undergraduate nursing students in a private college of South India. Finding showed that mean (+ SD) of procrastination was 88.05 (+ 1.19) which is above the mean (81) score of the tool indicating lesser procrastination by the undergraduate nursing students. There was positive correlation between procrastination and academic stress with r=.185 (p=.009); time wasting and academic stress r=.253 (p=0.001) among the undergraduate nursing students which is statistically significant at 0.05 level of significance. Study implies that helping the undergraduate students for effective time management for reducing the academic stress and better academic performance is essential.