تحول دیجیتال، مرزهای شرکت و قدرت بازار: شواهدی از شرکت‌های پذیرفته شده در چین

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 21

تعداد کلمات : 6200

مجله : systems

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
4 می 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4936 بازدید
99,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تحول دیجیتال، مرزهای شرکت و قدرت بازار: شواهدی از شرکت‌های پذیرفته شده در چین

 چکیده

 تحول دیجیتال به عنوان یک “اکسیر” برای شرکت‌ها محسوب می‌شود تا عملکرد اقتصادی خود را بهبود بخشند و قدرت بازار خود را در اقتصاد دیجیتال گسترش دهند. بنابراین، تحول دیجیتال چگونه بر قدرت بازار شرکت‌ها تأثیر می‌گذارد؟ این مقاله از یادگیری ماشینی برای ایجاد یک شاخص تحول دیجیتال استفاده کرد و از داده‌های پانلی شرکت‌های پذیرفته شده از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰ برای مطالعه تأثیر تحول دیجیتال بر قدرت بازار و مکانیسم عمل آن استفاده کرد. یافته‌ها نشان داد که تحول دیجیتال به طور معنی داری قدرت بازار را افزایش می‌دهد و این نتیجه پس از در نظر گرفتن مسائل درون‌زایی بالقوه و انجام تست‌های استواری همچنان پابرجاست. نتایج تحلیل مکانیسم نشان داد که تحول دیجیتال گسترش مقیاس درون‌زا را تسهیل می‌کند و ادغام و خرید (M&A) را ترویج می‌کند، که مرزهای شرکت را تغییر می‌دهد و در نتیجه قدرت بازار را افزایش می‌دهد. این مقاله تغییرات جدیدی را در سازمان‌دهی خرد شرکت‌ها در زمینه تحول دیجیتال نشان داد و شواهد خرد برای تأثیر سازمان‌دهی صنعتی تحول دیجیتال ارائه کرد.

 

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Digital Transformation, Firm Boundaries, and Market Power: Evidence from China’s Listed Companies

Abstract

 Digital transformation is seen as an “elixir” for companies to improve their economic performance and expand their market power in the digital economy. Therefore, how does digital transformation affect enterprises’ market power? This paper used machine learning to construct a digital transformation index and used panel data of listed enterprises from 2008 to 2020 to study the impact of digital transformation on market power and its mechanism of action. The findings showed that digital transformation significantly increases market power, and this conclusion still holds after considering potential endogeneity issues and conducting robustness tests. The results of mechanism analysis revealed that digital transformation facilitates endogenous scale expansion and promotes merger and acquisition (M&A), which reshapes firm boundaries and, thus, enhances market power. This paper revealed new changes in the micro-organization of enterprises in the context of digital transformation and provided micro-evidence for the industrial organization effect of digital transformation.