کنترل جداسازی جریان لبه حمله بر روی ایرفویل با استفاده از یک محرک (عملگر)

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 31

تعداد کلمات : 8100

مجله : Chinese Journal of Aeronautics

انتشار : 2019

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
4 فوریه 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1637 بازدید
67,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:کنترل جداسازی جریان لبه حمله بر روی ایرفویل با استفاده از یک محرک (عملگر) پلاسما تخلیه سد دی الکتریک متقارن

 چکیده

 به منظور افزایش درک عمیق از مکانیسم کنترل جداسازی جریان لبه حمله بر روی یک ایرفویل با استفاده از یک عملگر پلاسما تخلیه سد متقارن دی الکتریک (DBD) که توسط یک تحریک (برانگیختگی) حالت ثابت برانگیخته شده است، یک مطالعه تجربی از یک SC (2) -0714 ایرفویل فوق بحرانی با عملگر پلاسما DBD متقارن در یک محفظه بسته و یک تونل باد کم سرعت انجام شد. عملگر پلاسما در لبه حمله ایرفویل نصب شده بود. نتایج سرعت سنجی تصویر ذرات با تفکیک زمان (PIV) ناحیه نزدیک دیوار در هوای ساکن نشان می‌دهد که عملگر پلاسمای متقارن DBD می‌تواند ساختارهای منسجمی را در لایه برشی جدا شده القا کند و این ساختارها به فرکانس غالب f0 = 39 هرتز زمانی که ولتاژ پیک به پیک عملگر پلاسما ۹٫۸ کیلو ولت بود مرتبط هستند.. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل ساختارهای جریان بدون و با تحریک پلاسما در اطراف سمت بالایی ایرفویل در زاویه حمله ۱۸ l برای سرعت باد ۳ متر بر ثانیه (عدد رینولدز Re = 20000) نشان داد که فرآیند دینامیکی هدایت کنترل جداسازی جریان لبه بر روی ایرفویل را می‌توان به سه مرحله تقسیم کرد. در ابتدا، این عملگر پلاسما می‌تواند گردابه های ریزش در لایه برشی جدا شده را تقویت کند. سپس، این ساختارهای گردابی می‌توانند جریان جدا شده را به سمت دیوار با بهبود اختلاط بین جریان بیرونی با انرژی جنبشی بالا و جریان نزدیک به سطح منحرف کنند. پس از آن، عملگر پلاسما یک سری گردابه های غلتشی را در مجاورت سمت مکش ایرفویل القا می‌کند و این ساختارهای گردابی می‌توانند تکانه را از لبه حمله ایرفویل به ناحیه جدا شده منتقل کنند و در نتیجه موجب اتصال مجدد جریان جدا شده اطراف ایرفویل می‌شود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Leading-edge flow separation control over an airfoil using a symmetrical dielectric barrier discharge plasma actuator

Abstract

 In order to promote an in-depth understanding of the mechanism of leading-edge flow separation control over an airfoil using a symmetrical Dielectric Barrier Discharge (DBD) plasma actuator excited by a steady-mode excitation, an experimental investigation of an SC (2)-0714 supercritical airfoil with a symmetrical DBD plasma actuator was performed in a closed chamber and a low-speed wind tunnel. The plasma actuator was mounted at the leading edge of the airfoil. Time-resolved Particle Image Velocimetry (PIV) results of the near-wall region in quiescent air suggested that the symmetrical DBD plasma actuator could induce some coherent structures in the separated shear layer, and these structures were linked to a dominant frequency of f0 = 39 Hz when the peak-to-peak voltage of the plasma actuator was 9.8 kV. In addition, an analysis of flow structures without and with plasma actuation around the upper side of the airfoil at an angle of attack of 18 for a wind speed of 3 m/s (Reynolds number Re = 20000) indicated that the dynamic process of leading-edge flow separation control over an airfoil could be divided into three stages. Initially, this plasma actuator could reinforce the shedding vortices in the separated shear layer. Then, these vortical structures could deflect the separated flow towards the wall by promoting the mixing between the outside flow with a high kinetic energy and the flow near the surface. After that, the plasma actuator induced a series of rolling vortices in the vicinity of the suction side of the airfoil, and these vortical structures could transfer momentum from the leading edge of the airfoil to the separated region, resulting in a reattachment of the separated flow around the airfoil.