رفتارهای پرخاشگرانه و مثبت اجتماعی نوجوانان: ارتباط با پردازش اطلاعات اجتماعی ، احساسات منفی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 29

تعداد کلمات : 9000

مجله : The Journal of Genetic Psychology: Research and Theory on Human Development

انتشار : 2014

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
30 ژانویه 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1686 بازدید
32,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:رفتارهای پرخاشگرانه و مثبت اجتماعی نوجوانان: ارتباط با پردازش اطلاعات اجتماعی ، احساسات منفی ، تأثیر اخلاقی و شناخت اخلاقی

چکیده

  هدف از این مطالعه بررسی این بود که آیا تأثیر اخلاقی ، شناخت اخلاقی ، عاطفه منفی و تعصبات انتسابی به طور مستقل رفتارهای اجتماعی و پرخاشگرانه نوجوانان را در نوجوانی پیش بینی می کند یا خیر. در مجموع ۱۴۸ نوجوان اقدامات خود گزارشگری رفتارهای اجتماعی و پرخاشگرانه ، تأثیر اخلاقی ، شناخت اخلاقی ، احساسات منفی و سوگیری های انتساب را به پایان رساندند. اگرچه به طور کلی هر ۳ عامل (عاطفی ، اخلاقی و شناختی اجتماعی) با رفتار اجتماعی نوجوان ارتباط داشتند ، اما ثابت ترین پیش بینی کننده های مستقل رفتار اجتماعی نوجوانان تأثیر اخلاقی و شناخت بودند. این یافته ها پیامدهای مهمی برای مداخله دارند و حاکی از آن است که برای کاهش رفتارهای پرخاشگرانه و ارتقا رفتارهای اجتماعی ، برنامه هایی که باعث تقویت دیدگاه نوجوانان ، استدلال اخلاقی و تأثیرات اخلاقی می شوند ، لازم است(رفتارهای پرخاشگرانه و مثبت اجتماعی نوجوانان).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Adolescents’ Aggressive and Prosocial Behaviors: Links With Social Information Processing, Negative Emotionality, Moral Affect, and Moral Cognition

Abstract

 The goal of this study was to examine whether moral affect, moral cognition, negative emotionality, and attribution biases independently predicted adolescents’ prosocial and aggressive behavior in adolescence. A total of 148 adolescents completed self-report measures of prosocial and aggressive behavior, moral affect, moral cognition, negative emotionality, and attribution biases. Although in general all 3 factors (emotional, moral, and social cognitive) were correlated with adolescent social behavior, the most consistent independent predictors of adolescent social behavior were moral affect and cognition. These findings have important implications for intervention and suggest that programs that promote adolescent perspective taking, moral reasoning, and moral affect are needed to reduce aggressive behavior and promote prosocial behavior.